• Anonym

Ang. färg på avföringen.

Jag har IBS, och har haft det i ett par år. I början så var avföringen mörk, så som den ska(?) se ut. Nu det senaste så har den blivit ljusbrun.
    Jag äter havregrynsgröt varje morgon med en actimel.
    Min fråga är: Varför är det ljust? vad beror det på? och vilken färg "ska" man ha på avföringen?

Mycket tacksam för svar.

• Svar på tråden Ang. färg på avföringen.
  • anirac1

Vet inte riktigt det där med färgen men mitt är med ljus å jag har op bort gallblåsan. Vilket gör att galla åker rak ner iställer för att hamna i gallblåsan. Tycker du borde kolla upp det hos läkare.

• Anonym
    anirac1 skrev 2009-10-11 03:41:43 följande:
    Vet inte riktigt det där med färgen men mitt är med ljus å jag har op bort gallblåsan. Vilket gör att galla åker rak ner iställer för att hamna i gallblåsan. Tycker du borde kolla upp det hos läkare.
    jag tog laktulos i förrgår bara för att se vad som hände då fick jag diarre, först var allt den färgen den brukare ha, men sen såg jag spår av nåt ljust, inte ljusbrunt utan beige, nästan vitt.

vad kan det berott på?
    förslåt ts att jag lånar din tråd.
  • anirac1
    Anonym skrev 2009-10-11 03:46:40 följande:
    jag tog laktulos i förrgår bara för att se vad som hände då fick jag diarre, först var allt den färgen den brukare ha, men sen såg jag spår av nåt ljust, inte ljusbrunt utan beige, nästan vitt.vad kan det berott på?förslåt ts att jag lånar din tråd.
    När jag hade mitt gallsten så blev bajset vitt. För det är gallan som färgar bajset.
  • Anonym
    anirac1 skrev 2009-10-11 04:39:26 följande:
    När jag hade mitt gallsten så blev bajset vitt. För det är gallan som färgar bajset.
    blev då inte vitt när jag tog bort gallblåsan! MFärgen varire med kosta och vetuelle läkemedel man äter.

Sen kan avbikande färger även beror på andra orsker och bästa svaret får man hos läakren menar är man orlolig över att något ev skule vara fel är de bättre kob ntakat vc och start en tråd på fl.
Svar på tråden Ang. färg på avföringen.