Lön för barnvakt?
Hej!
Vi ska börja ha barnvakt till våra två pojkar och tänkte höra lite vad andra brukar betala sina barnvakter? Har ni några andra "speciella förmåner"? Som tex gott att äta, film om barnen sover.
Snälla berätta!!
Hej!
Vi ska börja ha barnvakt till våra två pojkar och tänkte höra lite vad andra brukar betala sina barnvakter? Har ni några andra "speciella förmåner"? Som tex gott att äta, film om barnen sover.
Snälla berätta!!
Jag brukade vara barnvakt förr och då fick jag fri tillgång till skafferi och kylskåp, ofta hade dom köpt godis och liknande. Och jag fick kanske 300 kr om jag var barnvakt från 18-00..
Kan tillägga att det var inga jag kände, jag var bara där för att vara barnvakt och träffade aldrig familjen annars.
Det är väl en annan sak om man anlitar nån man känner skulle jag tro..
Hm, vi har en tjej vi känner som pojkarna gillar och hon gillar dem. Det är dock tänkt att hon ska komma lite då och då för att avlasta mig/oss. Vi är rätt slutkörda.. Så det kan bli lite mycket om det blir ofta..
Tja tack för det iaf!
det beror på vad du har för beov /önskemål ??
du inboxa min så kan jag berätta hur jag har gjort
// Camilla
Hur gammal är hon? Det kan ju också vara avgörande, ni kan ju göra upp om en månadssumma om hon ska vara hos er mycket?
Jag har haft barnvakt åt mina barn när dom var 4 o 6 år (2 tjejer)
vissa kvällar då jag jobbade
Jag satt barnvakt för typ 5 år sedan, fick då godis, läsk och chips och typ 150-200 kr för ca 4-5 timmar. Men då sov ju barnet hela tiden och jag satt och såg på tv, helt ok tycker jag ändå.
Som regel tar jag 80kr/timme om det är ett eller två barn, vid fler barn än så blir priset lite högre... ;)
jag får 112 kr i timmen på vardagar, 127 kr per timme på helger och kvällar. Jag är visserligen utbildad och har mycket erfarenhet.
men om du ska anställa någon så skulle jag ge dom 100 kr i timme iaf.
när jag lagar mat till barnet/barnen så brukar jag också ta lite mat, dricka och snacks brukar det finnas till hands.