Någon har lagt ut "porrbilder" på mig på nätet! Nån dator/juridikkunnig där? :/
Jag vill bara skriva av mig lite och hoppas att någon kan hjälpa mig. Fick ett samtal nyss när jag låg och sov av ett gammalt "knull" om vi ska kalla honom så. Han, jag och två av hans kompisar hade ett gangbang för några år sedan där det togs kort. Vad jag vet är jag den enda som har dessa kort (killen som ägde kameran har flickvän nu och har därför raderat bilderna och jag är den enda som fick kopior av bilderna för några år sen). I alla fall, den här killen hade fått ett samtal av en vän till honom om att det fanns bilder från detta tillfället ute på nätet. Vad det var för sida visste han inte än, han skulle få länken imorgon eftersom hans kompis var ute och festade ikväll. Kompisen kan inte ha hittat på det iaf eftersom han kunde beskriva vad som var på bilderna.
Det gör mig jätteorolig ifall bilderna skulle börja spridas. Jag är dels orolig för mitt jobb men också för min domarkarriär, jag är domare inom en sport där jag hoppas gå upp i nivå snart och om förbundet/spelare skulle höra talas om eller se bilderna skulle det vara rätt kört för min del. Så just nu har jag lite halvpanik. Jag känner att jag inte kan berätta detta för någon jag känner, några vet att jag gjort såna saker men de skulle bara börja oja sig över att jag varit slarvig som inte hållit hårt i bilderna.
Poängen är att jag har ju inte skickat bilderna till någon! De finns gömda "långt" inne i min dator under massa vanliga standardmappar. Man måste väl kunna spåra vem som lagt upp bilderna? Även om vi lyckas kontakta administratörer från sidan och förhoppningsvis få bort bilderna snart så finns ju risken att personen som har bilderna lägger upp dem på fler ställen. Måste man polisanmäla för att få lov att spåra varifrån bilderna lagt upp?
Jag borde kanske lagt tråden under IT eller nåt sånt men jag kan inte vara anonym i allmänna rummet av nån anledning som jag inte vet.