Jag har världens sämsta mage! Den är trög i vanliga fall, har till och från problem med mer eller mindre allvarlig förstoppning i vanliga fall, och nu när jag är gravid för fjärde gången har magen lagt av helt, verkar det som. Jag har provat allt som alla tipsat mig om, laktulos, lunelax, microlax, toilax, kiwi, plommon, päron, linser, krossat linfrö, paraffinolja mm, undviker allt som kan vara stoppande tex te, men ingenting funkar. Har de fyra senaste dagarna ätit enbart krossat linfrö, röda linser, knäckebröd, messmör och apelsinjuice. Nu har jag inte tömt ordentligt på ca 4 veckor (!) bara lite förstoppningsdiaré då och då om jag har tur. Har ingen aptit längre såklart, magen är ju helt full, magen spänd och öm, kan inte sova, trött som fan, orkar snart inte ta hand om mina tre barn, eller åka till skolan. Folk som säger åt mig att jag ska äta fibrer, röra på mig, dricka vatten mm mm har ingen aning om vad de pratar om. Jag gör allt det, har idrottat på elitnivå, jag vet vad man ska göra men det funkar ju inte... Läste nu om laxoberaldroppar, och det ska jag testa för det har jag inte gjort. Väldigt skeptisk, dock... Om det funkar tänker jag ta det precis så ofta det behövs och hoppas på att problemen försvinner när graviditeten är över. Någon som vet om det här verkligen är "bara" en trög mage, eller kan det faktiskt vara något underliggande problem som en läkare borde utreda? Börjar fundera, men man blir ju aldrig tagen på allvar. Det här är just nu väldigt hämmande och förstör mitt liv, och jag blir gaaalen när folk säger åt mig att det kan vara jobbigt med trög mage, den är inte lite trög, den funkar inte alls. Till TS vill jag säga att om laxoberaldroppar är det enda som funkar, så använd du det när det behövs, särskilt om du är gravid, för då kommer det ju automatiskt bli tillfälligt. Nu ska jag åka till jourapoteket och köpa laxoberaldroppar, och om det funkar är jag evigt tacksam för tipset, om det inte funkar ska jag bryta ihop igen, och fundera på att åka till akuten och kräva handgriplig hjälp, jag orkar inte mer!