• Marsbebis06

Undrar om jag ska våga mig på ett korsstygnsbroderi

i väntan på bebisen
    suttit och bläddrat i en jättefin katalog och jag är sugen på att beställa

va flera år sen jag brodera, och jag har de i blodet men jag vet inte om jag vågar *s*

• Svar på tråden Undrar om jag ska våga mig på ett korsstygnsbroderi
  • Marsbebis06

Ja de är dels en filt som jag fastnat för och sen en sån där doptavla och sen va de nå annat, har oxå hittat söta små bebiskläder men de låter jag nog min mormor få sticka.. sånt kan inte jag *hehe*

• Dino78

Jag beställde en måttvepa med Nalle Puh, men jag har inte kommit igång med den ännu. Bara gjort ena foten hittills...men jag ska försöka få ändan ur vagnen! Kan ju vara kul att ha nåt man gjort själv!
    Har du kollat i atheljé margaretha-katalogen eller? Där beställde jag mitt iaf

• Stjärnstoft

Åh, nu blev jag ju sugen på ett NallePuhbroderi jag också....
    jag som har en låda full med icke avslutade arbeten redan
    Men lillan älskar Nalle Puh.....

• Marsbebis06

Dino

Linnéa broderier kollar jag i

hittat en filt
    en måttsticka
    och en tavla

undrar ja om man kan va duktig och försöka länge sen sist jag brodera!

• lindalinda

jag satt igår med ett broderi igår kväll, inget stort...men det blev några timmar!!
    väldigt praktiskt när man väntar på bäbisen...då får man lite annat att tänka på för en stund

• Marsbebis06

ah jag tyckte de verkade spännande och ge sig på nått
    som jag själv har gjort till bebisen

• Nanne

Har ni några bra länkar till sidor där man kan beställa broderier?

• Gäspan

Jag läste om en tjej som hittade på egna broderier: "En stor kuk är till liten nytta i ett fattigt hem" hade hon broderat på en tavla. Något att ta efter kanske? Undrar vad hon valde för bild till texten....

• Nanne

Åh, jag bara älskar Miranda-nallarna..... Ska nog beställa!

TACK för alla länkar!!

• Lindas78

Håller oxå på med broderier från Linnea. Ett jättebra tidsfördriv i väntan. Har haft HP i 5 veckor nu så det blir lite långtråkigt ibland & då är det skönt att ha något att pyssla
    med

• Lupinen69

Igår fick jag hem mitt paket från Margaretha! Ett par julklappar, en julduk och så en ursöt liten vepa med tre nallar på som jag ska hänga i barnkammaren!

• gummibears

Håller på o broderar på ett täcke (sådana som atalje margaretha har). Kan tala om att jag verkligen är sysselsatt. Håller på med massa efterstygn nu, men det tar tid. Finns mycket man kan brodera, men ska man brodera ett sådant här täcke, så bör man veta att man har tid....för det tar det verkligen.

Svar på tråden Undrar om jag ska våga mig på ett korsstygnsbroderi