• Anonym (Korven)

Bukplastik & bröstlyft

Hjälp!
    Jag blev toktjock när jag blev gravid, och ser faktiskt lika rund ut nu! Ett år efter förlossningen har magen inte minskat det minsta! Ser fortfarande höggravid ut, enda skillnaden är att naveln numera inte står rakt ut...

Har nån gjort en bukplastik, kanske med fettsugning oxå som kan berätta om hur det var, vad det kostade, vart den gjordes, namnet på kirurgen, hur ont det gjorde efteråt, komplikationer, hur resultatet blev, om naveln flyttades; ser det konstigt ut efteråt eller naturligt? Hur länge måste man hålla sig stilla och inte lyfta tungt (bär hela dagarna på en 1åring... ) Är det nån som ångrat sin operation??

Brösten hänger ganska bra de oxå, som magen ungefär. Skulle vilja hissa upp dem en bit. Kanske fylla på lite, men i första hand bara få upp dem över naveln. Nån som har erfarenhet av ett bröstlyft???

Taxam för svar!!!

• Svar på tråden Bukplastik & bröstlyft
  • Jojjanna

OBS! Vill inte vara fördömmande!!! Men måste bara fråga om du har försökt att träna och ändra kosten för att få bort magen och få lite muskulatur kring brösten? Buk- och bröstoperationer är ju ganska stora och dyra ingrepp...

Jag är gravid själv nu och är supernöjd med mina fina bröst som jag fått under graviditetenoch jag är rädd att de ska se hemska ut efter amningen, så jag har också funderat på det där med plastikoperation... men som sagt, jag skulle nog faktiskt testa lite mer naturliga metoder först innan någon får sätta kniven i mig.

• Anonym (Korven)

Jojjanna;
    Riktigt!
    Jag har tränat alldeles för lite, men med en liten bäbis blir det mest barnvagnspromenader... Och kosten törs jag inte lägga om då allt fett som är lagrat i kroppen innehåller gifter. När man bantar/går ner i vikt, frigörs dessa gifter och går ut i modersmjölken. Jag ammar helt fortfarande, så det är ingen bra idé att banta.

Vad gäller operationer så är det naturligtvis en framtida sak, men nåt som jag funderar på. Så fort jag slutat amma kommer det att bli stenhård diet, och sen får vi hoppas att kroppen blir snyggare, men jag är tveksam till att hela magen kommer att försvinna...
    Brösten var inte speciellt snygga innan, och har bara hängt ner sig än värre, alltså kommer de inte att klättra upp av sig själva.

Visst, det är dyrt, men det kanske är värt pengarna, smärtan, tiden man får lägga som "handikappad" mm mm. Det är därför jag skriver och frågar vad andra har för erfarenheter av detta!

• Mammis me Tindra

Ja, jag kan ju hoppa in här... Jag gjorde bröstförstoring när jag var 17 och har nu fått barn och ammat klart, men brösten har nu blivit mindre än innan, har nån annan vart med om detta eller har de börjat läcka? (kan ju tillägga att jag inte hade några bröst innan så det är inte det att min egenfettvävnad har blivit mindre).

• Tjära

Ja men det där med att det frigörs gifter kan du ju inte riktigt gå på. Det frigörs gifter om man verkligen bantar! Om man går på en hård diet med ständig huvudvärk och man mår dåligt av den. Men äter man rikigt nyttig mat, med rikligt med frukt och grönsaker och bra protein och samtidigt rör på sig så är det bara bra. Man har ofta ursäkter för att äta för fet mat och skräpmat när man är gravid och ammar.

• Anonym (Korven)

Tjära: Fett man gör sig av med, oavsett om man tränar, bantar eller kör Nutrilett ed innehåller gifter. Det är fakta, dessa gifter går ut via modersmjölken, kolla med bvc eller läs på ämnet... Dessvärre har jag rätt i detta. Har Du nån erfarenhet av operationer? Det var den informationen jag ville ha, inte en uppläxning i hur jag ska äta!

• Anonym (Korven)

Inga fd tjockisar som vill berätta???

• Anonym (Korven)

Undrar fortfarande ifall nån gjort en bukplastik som kan berätta lite?!

Svar på tråden Bukplastik & bröstlyft