Eftersom du frågar så har du inte pendlat den aktuella sträckan tidigare. Eniro är som en busstidtabell, den stämmer vid optimala förhållanden utan mycket trafik, traktorer på vägen,, kraftigt regn, vinterväglag osv...
Jag pendlar Sjöbo -> Mobilia Malmö, mest landsväg en del motoväg. En optimal dag tar det 45-55 minuter att köra. Vid dåligt väder kan det ta en halvtimme till eller om det är mycket trafik. Trafikmängden skiljer sig enormt bara på 5 minuter beroende på när man kommer iväg. Men så bor jag i en region där många pendlar till orten. Beroende när jag kör, oftast strax efter 06.00, så är det en enda lång rad med baklyktor på bilarna ifrån Sjöbo till Malmö. Vid bra väder brukar denna koloss hålla ca 90 km/h men vid sämre väder allt ifrån 70 km/h och neråt med vissa inslag av dödsryttare som bara måste om innan 2+1-vägen går ihopa. Mellan lite efter 16 till 17-tiden brukar jag ha kö på vägen hem ifrån yttre ringleden i Malmö till rondellen i Staffanstorp en sträcka på ca 1.5 mil.
Allt handlar om hur du bor, trafikmängd, tidpunkt och vart du ska köra.