• amomentlikethis

Ni som bor på en liten yta? 60 kvm eller mindre.

Hur liten yta bor ni på och hur många är ni?

Hur funkar det?

Är planlösningen bra och hur har ni det då?

• Svar på tråden Ni som bor på en liten yta? 60 kvm eller mindre.
  • Weezy

Oj Innan vi flyttade till den lgh vi har nu så bodde vi på 54 Kvm. 2 vuxna och två tonårsbarn!!

vuxna i sovrummet barn i vardagsrummet med loftsäng och utvikningasbar säg/fotölj ( från ikea)

det funkade i 9 månader sen höll vi på att klättra på väggarna men det funkade. planlösningen var bra vilket gjorde det möjligt men skulle inte vilja stiga tebax in i samma mönster igen!

• mamita64

Jag bor i ett hus på 50 m2.
    Där bodde vi två vuxna och tre barn, som mest.
    Först när vi flyttade hit så hade vi bara ett barn, sen kom då två till.
    Alla sov i ett rum, senare så flyttade vi vuxna till ett annat rum och barnen delade på ett.
    När dåvarande maken flyttade så tog jag det minsta rummet som mitt och barnen delade rum tills de flyttade ut. Sista åren så delade mellantjejen och pojken av rummet med garderober, så de fick två halvor.
    Detta var inte tanken när vi flyttade hit, vi skulle inreda övervåningen och ungarna skulle få varsitt rum. Nu blev det inte så och det har fungerat, trots allt.

• amalie79

Nu har inte jag egna barn ännu, men växte upp på ungefär 60-65 kvadrat med mamma, pappa och två syskon (en ungefär jämngammal, en elva år yngre än mig)

Klart det var bråkigt och jobbigt ibland, men vi var ute mycket mer än nog skulle varit om vi bott på större yta. Det bästa var att man fick lära sig ta hänsyn, skulle lillebror sova så var det bara att gilla läget. Många gånger stod man och drog honom i vagnen fram och tillbaks i vardagsrummet. Eller plockade upp honom ur sängen och la honom i sängen om man vaknade först, för att han inte skulle störa de andra.

Man lärde sig ömsesidig hänsyn.

Vi har en bra relation till varandra allihop nu när vi är vuxna också. Jag inbillar mig att det delvis beror på att vi fick lära oss från början att samsas och att alla hade rätt att vara där.

• Tecken

Min man och jag bor på ca 60kvm. Det funkar, men jag skulle absolut inte vilja bo mindre! Har en granne som har en likadan lägenhet som vi, de har klämt in 4 pers + 1 katt *ryser*

Svar på tråden Ni som bor på en liten yta? 60 kvm eller mindre.