• Skutt86

Det hugger i livmodern!

Hejsan!

Igår så började det att liksom hugga i livmodern utan att jag gjorde några konstiga rörelser.. Man kan nog säga att det skar till en massa gånger under hela dagen. Sedan slutade det och det började hugga på sidan av livmodern, mot ljumsken. Detta fortsatte under natten och nu idag är det borta(förhoppningsvis). Är jätterädd att det händer ngt dåligt där inne! Vet någon vad detta kan vara? Är i början på vecka 14.

• Svar på tråden Det hugger i livmodern!
  • Tian 10

Har haft hugg hela tiden i omgångar, vissa dagar mycket oftast inget. Tror att det är allt som växer som ger detta. Säker ingen fara!

♥Liten kommer 3 april♥
  • Skutt86
    AmandaBrun skrev 2009-10-11 12:51:22 följande:
    Är du omföderska? Isåfall ska detta vara väldigt vanligt i just din vecka.
    Nej, är inte omföderska.. Vad kan det vara om jag hade vart det?:)
  • Skutt86

Tian 10 skrev 2009-10-11 12:52:21 följande:

Har haft hugg hela tiden i omgångar, vissa dagar mycket oftast inget. Tror att det är allt som växer som ger detta. Säker ingen fara!
    har du också haft som att det skär till i livmodern upprepade gånger?
  • AmandaBrun
    Skutt86 skrev 2009-10-11 12:53:50 följande:
    Nej, är inte omföderska.. Vad kan det vara om jag hade vart det?:)
    Bara hört att BM varnar omföderskor lite för just hugg och smärtor i livmodern runt vecka 12-14 . Inget onormalt iaf!
  • Kya

du känner nog av att ligamenten växer. jag har haft så i båda mina graviditeter runt vecka 12-15... det är smärtsamt och hugger till ibland.

du skulle kunna kolla upp så det inte är en UVI, för det kan också ge såna smärtor. men troligtvis är det bara växande mage, du är inne precis i de veckorna...

27okt-08 tittade min lilla prins Filip ut och Nr 2 beräknas titta ut 3 feb-10 :) Jag är lyckligt lottad!
  • AmandaBrun
    Kya skrev 2009-10-11 12:56:43 följande:
    du känner nog av att ligamenten växer. jag har haft så i båda mina graviditeter runt vecka 12-15... det är smärtsamt och hugger till ibland. du skulle kunna kolla upp så det inte är en UVI, för det kan också ge såna smärtor. men troligtvis är det bara växande mage, du är inne precis i de veckorna...
    Jag har haft UVI en gång under min graviditet men då blev magen mera hård och spänd. Tror också att det är ligamenten som växer och det är väl härligt TS
  • Kya
    AmandaBrun skrev 2009-10-11 12:57:56 följande:
    Jag har haft UVI en gång under min graviditet men då blev magen mera hård och spänd. Tror också att det är ligamenten som växer och det är väl härligt TS
    jo jag upplevde det mer som så också, men jag har hört att man kan få liknande smärtor som när ligamenten växer... därför skrev jag det och i vilket fall är inte en UVI något farligt heller. nej jag tror på ligamenten, hon är i alldeles rätt vecka för att känna av det.
    27okt-08 tittade min lilla prins Filip ut och Nr 2 beräknas titta ut 3 feb-10 :) Jag är lyckligt lottad!
  • Skutt86
    Visst är det härligt om det är dom som växer!:) Men Hugger det verkligen i mitten då också? Fattar ju inte riktigt hur allt är skapt där inne:P
  • Skutt86
    Kya skrev 2009-10-11 12:56:43 följande:
    du känner nog av att ligamenten växer. jag har haft så i båda mina graviditeter runt vecka 12-15... det är smärtsamt och hugger till ibland. du skulle kunna kolla upp så det inte är en UVI, för det kan också ge såna smärtor. men troligtvis är det bara växande mage, du är inne precis i de veckorna...
    Jag har hört att man kan känna av ligamenten om man rör sig konstigt, nyser etc. Men ska det kännas fast man bara sitter still? Är nog det som oroar mig.
    Jag blev iaf jätteglad av att ni tror att det är normalt!:) Är så orolig för det mesta just nu, så jag kan knappt tänka annat än på sånt som oroar mig.
Svar på tråden Det hugger i livmodern!