• Matillin

Vet du vad det innebär att arbeta med Logistik?

Jag hade inte så stor koll på det förut, och tror inte så många har det för alla jag nämnt det för frågar vad det är?
    Men funderar nu på att söka en sådan utbildning.

Om det finns någon som arbetar med logistik får ni hemskt gärna berätta lite om hur det är och om det är ett roligt jobb?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-11 13:32
    www.logistikprogrammet.org/ny/index.php&task=view&id=94&Itemid=46

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vet du vad det innebär att arbeta med Logistik?
  • Liten2008

Man skickar grejer å förvarar, ser till att rätt gubbe får rätt prylar då de vill ha dem eller är jag helt fel ute? *kliar mig i huvudet*

Låter inte jätteintressant i mina öron men tur att det finns olika människor och intressen i världen, annars hade den stått still

• Matillin
    Liten2008 skrev 2009-10-11 13:36:12 följande:
    Man skickar grejer å förvarar, ser till att rätt gubbe får rätt prylar då de vill ha dem eller är jag helt fel ute? *kliar mig i huvudet*Låter inte jätteintressant i mina öron men tur att det finns olika människor och intressen i världen, annars hade den stått still
    Ja det är väl något sånt, jag har själv bara läst om det så är inte 100% insatt.
    Och det är väl tur att alla har olika intressen ja
    Men ja vet inte om det är min grej heller svårt att veta innan man testat på.
    Är så mycket jag skulle kunna tänka mig att jobba med..hmm.
    Men tror man kan tjäna rätt bra inom det här, det är ett stort plus
  • Liten2008
    Matillin skrev 2009-10-11 13:48:40 följande:
    Ja det är väl något sånt, jag har själv bara läst om det så är inte 100% insatt.Och det är väl tur att alla har olika intressen ja Men ja vet inte om det är min grej heller svårt att veta innan man testat på.Är så mycket jag skulle kunna tänka mig att jobba med..hmm.Men tror man kan tjäna rätt bra inom det här, det är ett stort plus
    Ringer en klocka i mitt bakhuvud...

En gammal vän till mig jobbade som transportledare på DHL, det borde väl räknas inom logistik om något?

Hursomhelst, det var typ 10 år sedan och hon jobbade där tillsvidare precis efter gymnasiet men senare blev hon väktare.
    Vet inte hur lönen var men lön för väktare är kollektiv vad jag vet och den ligger runt 20 000/månaden i dagsläget och jag tror inte hon frivilligt skulle byta ner sig från ett jobb hon inte direkt älskade till ett jobb hon inte direkt älskade och få en lönesänkning men vad vet jag.

Ett minne som kom upp till ytan bara
  • Gnällspiken

Jag har inte arbetat med "transport"logistik utan mer produktionslogistik.

• Matillin
    Liten2008 skrev 2009-10-11 13:54:00 följande:
    Ringer en klocka i mitt bakhuvud...En gammal vän till mig jobbade som transportledare på DHL, det borde väl räknas inom logistik om något?Hursomhelst, det var typ 10 år sedan och hon jobbade där tillsvidare precis efter gymnasiet men senare blev hon väktare.Vet inte hur lönen var men lön för väktare är kollektiv vad jag vet och den ligger runt 20 000/månaden i dagsläget och jag tror inte hon frivilligt skulle byta ner sig från ett jobb hon inte direkt älskade till ett jobb hon inte direkt älskade och få en lönesänkning men vad vet jag.Ett minne som kom upp till ytan bara
    Transportledare tror jag har lite andra sysslor om jag inte uppfattat det fel, och lägre lön?
    Men ofta arbetar man ju på transportföretag av olika slag, men logistik finns idag i alla företag nästan.
    Tror ingångslönen ligger runt 24 för en logistiker men är säkert olika?
    Läste på någon sida att man som logistiker tjänar runt 40 000 om man jobbat i 10 år.
    Men det är nog för dom med utbildningsbakgrund från universitetet, och det finns olika utbildningar.
    Jag funderar på en ky på 2 år men den på univerisitetet är 4 årig och då har man ju lite bredare grund.
  • Matillin
    Gnällspiken skrev 2009-10-11 13:58:07 följande:
    Jag har inte arbetat med "transport"logistik utan mer produktionslogistik.
    Var det intressant då?
    Och hur var lönen?
    Den utbildningen jag tänkt söka kan man arbeta inom all logistik inte bara transport.
  • Marma

ja, eller nja snarare. gubben har jobbat som det o som alla andra gubbar måste han prata om det hur roligt o tråkigt det var...:-P

• Matillin
    SmåläningsMamman skrev 2009-10-11 15:57:09 följande:
    ja, eller nja snarare. gubben har jobbat som det o som alla andra gubbar måste han prata om det hur roligt o tråkigt det var...:-P

Får jag fråga vad han tjänade då?
    Kanske var längesen han arbetade som det?
  • Liten2008

SCB bode väl ha lönestatistik?

• Matillin
    Liten2008 skrev 2009-10-11 16:31:17 följande:
    SCB bode väl ha lönestatistik?
    Inte hittat något där.
  • Abandoned

Ja

Αδράξτε την ημέρα
  • Marma
    SmåläningsMamman skrev 2009-10-11 15:57:09 följande:
    bättre sent eän aödrig kankse men han jobbad med det för ca 10år sen eller nåt. innan vi blev ihop iallafall o tror han tjänade runt 18-20000/mån. Han har aldrig nämt att han tjänade mycket så gissar på den summan.
  • Fruochmamma

Efter 10 år får man hoppas det iallafall ;)

(¯`°?.¸ ღ♥ Ludvig + Larsa + Tess + mamma + bebbe i magen = sant ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Vet du vad det innebär att arbeta med Logistik?