• Lotten 66

Vad kostar det att ta emot samtal i USA?

Kanske inte har med resor i sig att göra men visste inte var jag skulle skriva.
    Har en kompis som bor i San Diego USA. Hon har skaffat ett amerikanskt mob.nr. Vet vad det kostar för mig att ringa men hur mycket får hon betala för att ta emot mitt samtal.
    Eftersom hon har amerikanskt mob.nr trodde jag att det var gratis för henne men det var det inte. Är pengarna slut på kortet kan hon inte ta emot samtal så då måste det ju kosta även för henne. Frågan är hur mycket?

• Svar på tråden Vad kostar det att ta emot samtal i USA?
  • Lotten 66

Ok. Förstår att det är beroende på företag men hur funkar det. Betalar hon från gränsen då eller? Vet du var man kan få reda på priset?

• MrsHW

Som sagt, beroende på vilket operatör man har. Det är ju olika. Vet man det så kan man oftast gå in på deras hemsida och hitta det.
    Det räcker att man åker till Danmark så får man betala för att ta emot samtal.

• Lotten 66

Ok. Vet ju att vi får betala om vi åker utomlands men trodde inte det var så när man hade ett amerikanskt kort. Hon har något som heter T-mobil. Får se om jag kan hitta deras sida. Tack för hjälpen.

• Tigerwoman

Ja, i USA är det nästan alltid så att det även kostar att TA EMOT samtal och det är oavsett om de kommer inrikes eller utrikes ifrån!

Svar på tråden Vad kostar det att ta emot samtal i USA?