• Glamrockare

Vad äter ni till middag/kvällsmat om ni bara vill äta något "lätt"?

Vi åt rätt sen lunch idag o har bestämt att vi bara skall äta något "lätt" i kväll, men vad är lätt liksom.

Det är så tråkigt att alltid äta mackor. Vad brukar ni äta till middag när det skall vara enkelt och lätt (o med lätt menar jag inte lätt att göra utan ingen tung varm middag)?

jag behöver tips alltså.

ex. pannkakor, varma mackor osv men vill fixa till något nytt känner jag.

Jag delar inte dina åsikter, men jag är beredd att dö för din rätt att uttrycka dem E.B.Hall
  • Svar på tråden Vad äter ni till middag/kvällsmat om ni bara vill äta något "lätt"?
  • Blå Flygare

Potatisbullar med lingon
    Ärtsoppa
    Blodpudding

Visserligen varmt men snabbt.

Filmjölk fiins ju med, och gröt.

• Pappa2006

Sallad. Vanlig grönsallad med tomat och gurka. Sedan går man och plockar sånt där "Riderheims" eller hur det stavas. Marinerade vitlöksklyftor, kronärtskocka, oliver, bönor, fetaost och soltorkade tomater. Släng ihop allt och blanda. Klart.

• mammact

kokar korv med bröd och massor med plockgrönsaker till det. Gurka, tomat, minimajs, paprika, äpple.

• Mealla

Soppa, mozzarella med tomat & prosciutto, omelett med getost, sallad, sushi.

• Fröken T

När vi vill äta något lätt blir det ofta omelett med kesofyllning.

Kanske är min hjärna, tumlad och tömd
  • annikaw80

Sallad på spenat, tomat, avocado, fetaost och mackor med gott pålägg till det. Är man väldigt hungrig så planda i pasta i salladen.

Det äter vi ooofta :)

Svar på tråden Vad äter ni till middag/kvällsmat om ni bara vill äta något "lätt"?