• Cillisen

V.16 och fortf extremt trött

Jag är nu v.16 (imorgon) och är fortfarande extremt trött. Jag kan sova bort hela helgerna. På vardagarna när jag kommer hem vid 17-18 från jobbet äter jag middag, sover en stund och somnar igen för natten vid 20-21. Det är inte mkt jag ser av min familj för jag är så trött jämt. Hur länge kan denna trötthet hålla i sig?

• Svar på tråden V.16 och fortf extremt trött
  • jannovich

Är i vecka 15 och det du beskriver låter precis som mig själv. Kliver upp på morgonen, åker till jobbet, kommer hem från jobbet, lägger mig soffan, äter nånting när min sambo kommer hem, lägger mig i soffan igen tills det är dags att sova (vilket brukar bli vid 21 då jag inte orkar hålla ögonen öppna längre).

Ingen aning om hur länge det ska vara såhär, men man får väl vara glad att det inte är nåt värre :)

• Cillisen

jannovich: ja visst är det så... Men det är tröttsamt att vara trött jämt. Igår vaknade jag vid 7, halvsov till 10, åt frukost och somnade igen vid 11. Vaknade vid 15 och låg sedan på soffan tills det var dags att sova. Som tur väl var min sambo och son borta under hela dagen så jag slapp ha dåligt samvete vilket jag oftast har annars för att jag inte orkar så mkt...

• S hjärta A

Känner igen mig! Men det har blivit bättre :)
    Jag är i v. 19 nu och den senaste veckan har det blivit bättre!
    Visst, jag är inte uppe hela nätterna... men nu kan jag hålla mig vaken till 23 iaf :)
    Jag har varit extremt trött hela tiden fram tills nu. Trodde aldrig att det skulle gå över. Men nu somnar jag inte heller i bilen så fort vi ska åka någonstans!

• LC04

Här är en tröttis till. Jag orkar med jobbet men sen kommer tröttheten. Då ska det hämtas på dagis, handlas,lagas mat och tvätta. Jag längtar efter massa energi. Det är ju så trist att inte orka med nåt. Är i v.15.

• LillaFlingan

jag var sådär hela graviditeten med min son.. hade Inte järnbrist utan bm sa att det helt enkelt berodde på hormonerna..
    det var bättre ett tag..
    men från v26 nånstans så började jag springa på toa hela nätterna.. så från v26 fram till förlossningen så gick jag på toa varannan timme heeela nätterna..:S
    var såååååå dödstrött och helt svart under ögonen :( fick ju Aldrig någon djupsömn liksom..

nu är min son 5½mån.. har sovit en enda hel natt sen han föddes..
    och sov en enda hel natt från v26 till förlossningen..

man vänjer sig väl, men lite tungt emellanåt är det...

• Videunge

Jag är i v 11-13 (vet inte riktigt..) o min trötthet kom egentligen först vid ca v9-10. Jag kan tro att min trötthet kommer att hålla i sig ett tag till.
    Men när jag vänta min första så blev jag trött nästan genast o det höll i sig till ca v 14. Så så olika kan det vara..:)

Svar på tråden V.16 och fortf extremt trött