4,5 årig hund som kissar inne
Jag skrev en tråd tidigare om min hund som vi tog över för ca 6 månader sen som kissar inne. När jag skrev tråden hade vi bara haft honom i 2 veckor och jag tänkte att det kanske bara var revirmärkande eller ett osäkerhets beteende.
Nu när vi har haft honom i ca 6 månader så börjar jag undrar vad fasen det är för fel. Han kissar på gardiner, barnens leksaker, våra kläder, skoställ, trappan och i princip allt annat han kan kissa på. Det är oerhört frustrerande och vi har försökt med allt. Det jag funderar på nu är att kastrera honom men jag tror tyvärr inte att det kommer hjälpa då han är såpass gammal & det säkerligen är ett inlästbeteende som verkar vara omöjligt att bryta.
Vi tog över honom efter ett par som hade vanvårdat honom och enl. dom så kissade han aldrig inne. Om det är sanning eller ej vet jag inte men det känns fruktansvärt jobbigt att han kissar inne. Jag älskar verkligen hunden men hans beteende får mig att att tröttna på honom. Det känns förjäkligt men han förstör ju verkligen allt här hemma. Det fattas bara att han ska börja kissa mot väggarna.
Vi går regelbundna prommenader plus att han får följa med ut på tomten och kissa varje gång min sambo röker, vilket är ofta.
Jag har tagit honom på bar gärning och då han jag sagt nej och tagit ut honom direkt. Jag har verkligen försökt med allt men jag vet inte vad mer jag ska göra. Han har varit hos verterinären och dom kunde inte hitta någon orsak till att han kissar inne. Han har alltså inte kristaller i urinen, uvi eller något annat kropsligt fel.
Idag passarede han gränesen rejält när han lyfte på benet och kissade på min kompis ben!:-O
Snälla, hjälp mig!