• AngelEye

Hur billigt är Gekås Ullared?

Jag ska till Ullared för första gången i slutet på denna månad. Vi har 44 mil att köra och nu undrar jag: Är det värt det?

Hur pass billigt är det på Ullared jämfört med andra ställen?

Kan ni ge prisexempel på:
    Underkläder?
    Tjocktröjor?
    Ytterkläder?
    Skor?
    Gardiner / Gardinstänger?
    Köksgrejer såsom skålar, slevar etc?
    Smink?
    Kontorsmaterial?

Osv.
    Hur mycket har ni fått med er hem, för hur mycket pengar?

• Svar på tråden Hur billigt är Gekås Ullared?
  • VildaMathilda

Det är så länge sedan jag va där och handla .. 1 år sedan .. Då handlade jag och gubben för lite över 6000 kr... Och vi fick med oss en full bil hem i alla fall.. Det va allt från kläder till tösen till oss och även nya sängkläder .. Sen bunkrar jag upp med shampoo och balsam...

Underkläder är si och så med.. Men det finns snygga och billiga om man har normala bröst A-C

• AnnelieTyresö

Köp inte kläder till dej själv, om du är kvinna, kläderna är inte såå billiga å kvaliteten är kass.

Till män är det bättre, min kille brukar handla en del när han är där, men till mej finns inget, då är ellos eller nåt bättre för tjejer tycker jag.

Barn har jag inga så där vet jag inte.

Men vi brukar komma upp i 6000kr när vi är där.
    Syrran bor brevid, så vi åker dit en eller 2 ggr per år.

• vanja85

Lite av vad jag såg när jag var där förra veckan: trosor 3par ca 25kr (dock bara L och XL) Köpte en låång polo tröja/klänning, stickad för 120kr,  sonen fick ett par täckbrallor med hängslen för ca 130kr. skor såg jag inga. Köksgrejer billigt. skålar o muggar 9kr/st, köpte ett gäng teskedar för 9kr. Fanns inte så mycket smink tyckte jag men det ar fullt av folk där, så antagligen billigt. köpte nagellack för 9kr/st. Tror man "tjänar" mest på barnkläder, leksaker och köksprylar. (fast sånt finns ju billigt på ikea också). sällskapsspel var billigare än annars iaf :)

• Kvantum

Man sparar ju massvis med pengar om man nu prompt skulle ha gått och köpt varenda pinal på nåt annat ställe. Jag köpte en soft shell-jacka där förra året för 200 kr, i år såg jag att de stigigt till 250 kr, men det är ju ändå bra mycket billigare än på sportaffärerna som finns lite överallt. Köpte en till jacka nu när jag var där sist, en ordentlig 2-i-1 vinterjacka för 350 kr tror jag det var.

Handlar för nån tusenlapp när jag åker dit. Ett måste är sällskapsspel, om man gillar det! Spelet Retro kostade 200 kr tror jag, och i en leksaksaffär här i stan kostade det 450 kr!! Kläderna brukar jag skita i, om det inte är enkla baslinnen för 30 kr styck. De är så konstig passform på dom! Underkläderna har helt ok kvalite för det priset!

Ullared i mitt hjärta! :D

Det är så värt att bunkra typ tvål, schampo och liknande!

• AngelEye

Okej. Blev lite orolig när jag såg 6000:-
    Vi hade tänkt 1000-1500:- någonstans, så jag hoppas på att få hem en del grejer för det iallafall. Vad tror ni?

• hella23

Vi försöker åka 2 ggr per år och sist vi var nere handlade vi för kanske 6000 kr och då fick vi med oss massa barnkläder till dottern, kläder till mig och sambon samt massa leksaker och hem grejer som lakan och sängkläder.
    För 1000 kr hade jag inte åkt till ullared för iaf då man blir helt shoppinggalen därnere och det drar gärna iväg då man hittar massor man vill ha.

• tii

Jag har nog aldrig handlat för över 2000 på gekås. Det brukar landa på 1500 kanske. Jag brukar köpa duschcreme och sånt, tvättmedel och tandborstar, filmer, och handdukar har dom flera snygga som inte är så dyra.

Ett tips är ju att besöka villageoutleten, scoretteoutleten, skoboo och panduro som ligger utanför gekås. På skoboo köpte jag ett par reebokskor för 500 spänn tror jag det var, dom kostar mellan 8-900:- i "vanliga" butiker.

• evaparadiset

Jag tycker GeKås är sådär. Man kan handla billigt på ÖB och Rusta(Hygien och köksprylar) Fyndar man som jag mycket barnkläder på reor så kommer man ofta billigare undan och får bättre kvalite än GeKås. MEN dom har billiga leksaker och underkläder + accesoarer som skärp, slipsar, sjalar och dylikt. Även billiga bebisprylar som nappflaskor, filtar och sådant. Sen är det ju kul att gå där. Men några jättefynd brukar det inte bli.
    (Snygga vuxenjeans kan man också fynda billigt ibland)

• AnnelieTyresö

Ja herregud, vad kostar det inte att åka så långt å sen bara handla för en tusenlapp, då är det bättre att ni handlar där ni bor.

• Ledilnaan

Håller med, att åka 40 mil för att endast handla för en dryg tusenlapp, då sparar ni inte särskilt mycket pengar, dessutom är det väldigt lätt att komma upp i högre summor då det finns så mycket man vill ha.
    Jag brukar alltid handla för en dryg tusenlapp, men har bara ca 1½timme att åka, så de pengarna sparar jag in direkt.

Svar på tråden Hur billigt är Gekås Ullared?