• Disco

Ideétorka , tips på 2underhållning" för tvååring!!!!

Min son, 2 år och 4 månaderär en kille fulle me dliv. Nu behöver jag dock hjälp och tips på saker att hitta på här hemma. Dagarna ser likadana ut, legobygg, lite pussel, läsa böcker i soffan, måla vattenfärger/kritor, ibland playdohdeg, barnprogram, barnfilm på tv, leka med bilar.....Nu vill jag som sagt att ha lite mer ideér på lekar etc vi kan hitta på....Om vädret tillåter går vi alltid ut ofta både fm och em på promenad o till lekparken.
    Alla tips mottages tacksamt...

• Svar på tråden Ideétorka , tips på 2underhållning" för tvååring!!!!
  • vampyria2

Jag brukar baka med min son som snart fyller två, han älskar det. Han hjälper till att hälla i saker och att håla i elvispen m.m.

Plocka saker ute och limma fast på papper är kul.

Om man hittar fina rönnbär så är de roliga att trä på tråd och torka.

• vampyria2

Haha kom på att han älskar att köra gymmpa, vi drar igång musik ganska högt sen dansar/gymmar vi för fullt, han är så duktig och blir alldeles till sig när jag fråga om vi ska göra det

• Disco

mm, gympan passar nog. han älskar at vi drar igång radion o dansar...Baka gör vi ibalnd också, det är också kul!

• kotka

bygga koja! det kan ta hela dagen. först själva byggandet, sen inreder man länge och väl. en liten lampa, kuddar, filt på golvet osv. sen ska det ju lekas därinne, min son ville plötsligt läsa alla böcker. vill man slå på stort kan man ju till och med äta middag där sen.

annars skog, om ni har nån sån i närheten. man kan hålla på länge med kottar och sånt, och sen medhavd fika. sen plockar man med sig kottar och sånt hem, och pysslar med det på kvällen. gör bondgård eller nåt. vi har haft några kvällar med att rita ansikten på ekollon. mindre saker från skogen kan man ju också doppa i klister och klistra på papper. blir asbra teckningar.

• pigglet

Skura toaletter är ju alltid kul!
    Åka till badhuset/bada i badkar/balja. Lite badskum + sugrör att blåsa bubblor med. Blåsa såpbubblor i badet?
    Måla på fönstret. Ska funka med vattenfärg, själva använder vi flaskfärg...

• Häxanbu

Fingerfärger är mega kul när man använder hela kroppen min son ÄLSKAR det och får han inte blir han...ett tu tre...

Svar på tråden Ideétorka , tips på 2underhållning" för tvååring!!!!