försäkra eller inte
Fick en smärre chock idag när försäkringen kom på vår älskade irlänska varghund.
2572 kr pår halvår dvs över 5000 kr per år.
Hunden blir 7 år i mars nästa år.
If är företaget.
Jag är i valet och kvalet...
Hjälp mig!
Fick en smärre chock idag när försäkringen kom på vår älskade irlänska varghund.
2572 kr pår halvår dvs över 5000 kr per år.
Hunden blir 7 år i mars nästa år.
If är företaget.
Jag är i valet och kvalet...
Hjälp mig!
Japp! Man försäkrar sina djur. Det är sådant man tar reda på INNAN man skaffar djur. Det finns ingen ursäkt för att inte försäkra sin hund om den inte är att man ämnar betala för allt den eventuellt kan täkas råka ut för under sin livstid!
Jag hade nog kollat runt på andra försäkringsbolag och sett om där inte hade funnits något billigare bolag.
det lät ju väl saftigt, är det något väldigt bra som ingår i den eller?
alltså högt maxkostnadspris,låg självrisk osv?
Kanske läge kolla runt lite i försäkringsdjungeln?
tvekade aldrig när det gällde försäkringen..japp har en dyr hund med dyraste försäkring men det gör inget ..det är såntman gör som hundägare hoppas jag
vi har agria till våran hund
men sen finns även detta www.sveland.se
Sen har jag ingen aning om hur något av dessa är att ha att göra med när det verkligen gäller..
Varför kostar den så mycket plötsligt? Jag har verkligen försäkrat ALLT på en ovanlig ras och det går väl på ca 2500 kr per år. Varför kostar en såpass ung hund det dubbla detta år? Vad har hänt som höjt kostnaden och vad kostade den förra gången?
kan vara så att if saftar i med priset även på djurförsäkringarna..tror de var deras moppeförsäkring som kostade 4000 mer om året än många andra...å inte var de bättre villkor..
Vi betalar också ca 2500/år och då har vi låg självrisk och det är rätt lång självriskreducering om hunden behöver flera behandlingar under längre tid rätt högt maxtak i jämförelse med vad en kompis hade för sina hundar..vi har för medicin och rehab och t.om resor till och från djursjukhus och livförsäkring ingår i detta också.
Det låter väldigt mycket... Kan du tänka dig att lägga undan och betala typ 30 000 direkt om det skulle behövas? Det är ju en chansning, men har man pengarna kan det vara värt det!
Hm..känner att jag måste nog förklara lite här...
Har haft alla djur försäkrade, hästar , hundar och katter.
Denna hund äger mitt ex men då vi sep ville hunden ej bo hos honom och visade tydligt att den ville bo hos mig och min dotter.
ok sa jag-du bet kostnader.
Igår kom han och sa här är förs.brevet from nu får du betala allt ,därav detta stora oj.
men känner väl att det får bli månadsbet iallafall...
Oj det var ruskigt mycket.
Jag tror inte du får byta bolag efter den är 7 år och den är rätt gammal (rasen blir ju inte så gammal) så jag förstår ditt dilemma.
Det skulle vara intressant att veta vad dom andra försäkringbolagen tar.(även om du inte får byta)
Ja, du ska försäkra. Även om den rasen inte blir jättegammal så kan en försäkring bidra till stora skillnader i vården även i sluttampen. För att vara krass. Min hund som dog förra året (12 år) hade utan försäkring tvingat oss att punga ut med ungefär 35.000:- för den vård han fick innan han avlivades.
Mary Lo skrev 2009-10-12 07:25:55 följande:
Japp, hade utan att tveka försäkrat min hund! Har själv 2 st bullmastiffer som kostar tillsammans 9000 kr/år, men det är en dyr ras att försäkra pga att dom har en hel del problem och så är det med ir.varghund också och dessutom börjar din hund komma upp i ålder och det är ju då dom tyvärr brukar behöva uppsöka veterinären lite då och då och då är det väldigt skönt med försäkring.
Klart som fasen man försäkrar! Jag är evigt tacksam över våra försäkringar då vi behövt använda Olas regelbundet - tyvärr.
ok, tack för era svar.
Jag betalar nu försäkringer månadsvis och kan sova gott om natten.
Tack och kram