• Rödtott

Nattlampa?

Vår 18-månaders har börjat strula med sömnen nu och jag funderar på om det kanske kan vara dags att införskaffa nattlampa? Vad har ni för nattlampor och var köper man dem?

• Svar på tråden Nattlampa?
  • anju79

Babyproffsen o andra barnaffärer säljer såna man sticker in i ett vägguttag. Finns alla möjliga sorter, styrkor o motiv. Ger ett lätt ledljus. Funkar bra.

• Blå Flygare

Vi har de från IKEA. Dels sånna man sätter i eluttaget o som lyser när det blir mörkt. Bra att sätta ut på vägen till toa o till mammas o pappas säng. Sen har vi en sänglampa (blomma) men den lyser väl mycket på natten (men för lite för att läsa till). Och så spöken. De ger lite läskigt sken Dottern har en blå o det är ju så kallt ljus o jag har en grön o det blir hulkenvarning - jag har en för att amma lillebror då är det praktiskt att kunna ta den ur kontakten o ha den i sängen så man lätt kan sätta på o stänga av utan att böka runt.

• Rödtott

Tack för tipsen! Problemet är att vi inte har några väggutag i dotterns rum (de sitter i hallen utanför). Fler tips?

• VildVittra

köpte en hel skön nattlampa på tradera.
    Den är alltså ny.

En sköldpadda och ger ifrån sig en ja sjärnhimel.

Gå till tradera.com och sök på natt lampa sködpadda

Vi älskar den.
    Har den i femårigens rum...ska köpa en till tills bebisen tittar ut.

Kram

• Lussekatten87

Vi har ett hjärta som lyser behagligt rött sken(15 w) eller 4W med lågenergilampa.
    Och även en måne som lyser gult sken.Båda köpta på IKEA.De sitter alltså på väggen i barnens rum.

(¯`°?.¸ ♥ Gabriel 080109 & Maria 090729 ♥ ¸.?°´¯)
  • Lussekatten87
    Rödtott skrev 2009-10-12 12:00:27 följande:
    Det blev ikea: en stjärna till väggen och ett spöke
    det kommer bli jättebra,vi är nöjda med vår måne och hjärta därifrån
    (¯`°?.¸ ♥ Gabriel 080109 & Maria 090729 ♥ ¸.?°´¯)
  • Lantani
    Rödtott skrev 2009-10-12 12:00:27 följande:
    Det blev ikea: en stjärna till väggen och ett spöke
    Vi har de blåsa spöket från ikea, super. Har använt de varje natt sedan sonen föddes och nu är han 11 månader.
Svar på tråden Nattlampa?