Klåda över hela kroppen
Nu är jag tokless. Jag klarar verkligen inte av att vara gravid. Huvva!
Jag har varit inlagd på förlossnigen pga prematura sammandragningar 2 ggr. Varit inne för väldigt mkt förvärkar flera ggr. Konstanta sammandragningar, riktigt onda förvärkar. Inte sovit nästan nå sen vecka 33+. Är i vecka 38+1 idag. Ingen bebis än trots öppen och nästan utplånad tapp länge.
Jag brukar få torr hud på vintern, och trodde det var det tills för ett tag sen. Jag har konstant klåda, värst på benen och låren. Även magen, armarna, händerna, ansiktet ja överallt. Har smort in mig med olika fuktgivande salvor, och även salvor med kortioson som man får använda. Men det ger sig inte.
När vi var in på förlossnignen sist för allt det onda så kliade jag mig mkt på benen då barnmorskan pratade med mig, och hon frågade om jag hade klåda. Sa att jag led av torr hud utan att tänka på det. Brukar börja i januari nån gång, och då ger det med sig om jag smörjer mig regelbundet.
Huden blir knottrig, och jag kliar mig massor. Värst på nätterna. Jag blir vansinnig. Har ingen ork kvar och är trött jämt. Får höra hur blek och sjuk jag ser ut mm.
Har ni nån fakta om sånt här kliande? Jag kmr aldrig orka med en förlossning när jag aldrig får sova elr vila..