Exet gör allt för att jävlas - orkar inte mer! (långt)
Jag behöver verkligen få konkreta tips och råd gällande min sambos ex.
Ska försöka dra historien lite kortfattat.
Min sambo är pappa till en 8 årig flicka. Hon bor på heltid hos sin mamma. Under graviditeten fanns tre potentiella pappor till barnet och en utredning sattes igång. Under den tiden, ett år, fick min sambo inte träffa sin eventuella dotter alls. När faderskapet bekräftades ville han ha kontakt, men mamman tillät det inte. Min sambo är extremt konflikträdd och gav tom upp sin vårdnad på mammans begäran. Vi träffades för 6 år sedan och hela tiden har jag försökt att stötta och uppmana till kontakt.
I somras kom min sambo och sa att nu skulle vi träffas hela familjerna, jag har en son och vi har en son gemensamt. Först tvekade jag till att dra in barnen, men vek mig, då jag hoppades att allt skulle fungera efter detta. Vi träffades och min son och dottern blev kompisar på en gång, eller bror och syster som de själva sa. Sedan fick vi vänta 3 vrckor på att träffas igen, vi hade super kul tillsammans och hon sa att hon ville komma varannan helg. Det kändes jätte bra, då mamman inte orkar med henne till och ifrån, nu kunde vi vara en familj och samtidigt hjälpa till lite. Vi gjorde ett album med bilder från vår dag tillsammans och skickade detta till dottern. Efter det får vi inte träffas. Hon lovar, vi bokar upp dagar, sedan svarar hon inte när sambon ringer eller så säger hon att vi inte alls bestämt den dagen och att de är upptagna. Nyligen missade vi premiären av high school musical pga att hon ångrat sig.
Min sambo vågar inte säga ifrån och vägrar att söka gemensam vårdnad. Vi bråkar konstant kring detta och efter 6 år så orkar jag inte mer. Min son är jätte ledsen och förstår inte alls var problemet är. Jag har en fin kontakt med hans pappa och hans nya flickvän. Till saken hör också att vi har en svårt sjuk son som tyvärr inte kommer att överleva och jag tycker att hon behöver få träffa honom så mycket det går medan han finns hos oss. Min sambo tar ut all agression på mig och säger saker som att, det är min dotter du kommer aldrig att få någon dotter! Och det är sant, vi kan inte få fler barn, men jag vill inte ta över någons mammaroll, jag vill bara vara en familj, en familj där barnen får må bra.
Snälla hjälp mig, jag vet inte vad jag ska göra längre. Sambon säger bara jag ska... men det blir aldrig av. Har pratat med hans familj, men de går ff på hans lögner
Förslag? Någon som känner igen sig?