• Emmi89

Mamma-baddräkt!

Hej alla!

Jag undrar om det är någon som har inhandlat en baddräkt som funkar under graviditeten? Använder nu bikinitrosor och BH, men det funkar liksom inte längre..

Har ni tips på vart jag kan hitta en sån här så blir jag jätteglad :)

Tack på förhand!

• Svar på tråden Mamma-baddräkt!
  • Vickan I

Såg en mammabaddräkt på hm faktiskt för bara någon vecka sedan .

(¯`°?.¸ ღ♥ Alvin 090104 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Kajak

Om det är ok för dig så kolla gärna på Blocket opch på Tradera.

Jag köpte mitt på Tradera då kvinnan hade baddräkt ett par ggr o jag betalade mindre än hälften av nypris inkl frakt.

• Emmi89

HM ska garanterat kollas upp, tack :)
    Begagnat tar jag nog som sista utväg tror jag.. Men tack ändå :)

Är ni fler som har tips på vart jag kan hitta rätt, skriv gärna!

• Petra 1972

Jag köpte på Lindex men jag vet inte om de har slutat med mammakläder!?

• annat82

Jag köpte en på lovelymama.se . Ok pris och snabb leverans och på mig sitter den ganska bra med bra plats för växande mage. Skaffade den runt v 28 så magen var redan då ganska stor och den borde funka resten av tiden också.
    Var snabb leverans också vill jag minnas och jag tog min vanliga storlek, motsvarande vanliga HM-storlek.
    Häromkring fanns det åtminstone inte på de HM jag letade på och så vitt jag vet har tyvärr Lindex slutat med mammakläder.

• Emmi89

Jag har varit inne på lovelymama.se.
    Älskar den butiken, köpte bland annat en vinterjacka därifrån.
    Men, de har inte storleken M inne och tror det är den jag behöver :(

• Emmi89

Nu har jag mailat de på lovelymama och de ska få in min storlek nu i oktober så då köper jag den av dom. Tack alla!

• reell

Jag har också spanat in den svarta som finns på lovelymama!

Hoppas bara den har tillräckligt bra byst-stöd. Beställde en på mamastore för ett par veckor sedan som visserligen var hur fin som helst men tyvärr var den helt uruselt slapp vid bysten och gav ingen support alls! Kostade dessutom 500 kr, så den på lovelymama är ju billigt i jämförelse...

• annat82

Vet inte hur mycket stöd du vill ha, men jag tyckte det var ok, inte jättebra. Mina väste 2 storlekar på bara nån vecka när jag blev gravid precis så fick lite mer behov av stöd.
    Kan säga att jag tycker den fungerar ok att simma i. Har tränat simning tills sådär 9 år sedan så jag är inte den som bara glider i vattnet heller så den funkar bra att röra sig i enligt mig.

Svar på tråden Mamma-baddräkt!