Nu är det ju semesterskola/förskola som gäller för er och då finns som Resemamman skrev antingen Lanta Sanuk (som ligger på Southern Lantas område) eller Lilla Svenska skolan som ligger några minuters promenad norr om. Båda är bra, Lanta Sanuk är något större.
Ni bör bo ungefär vid skolorna, dvs mitt på Klong Dao, på strandsidan, absolut enklast för både er och barnen. På Southerns område finns (förutom deras bungalows) privatägda hus och lägenheter som går att hyra, finns säkert på Blocket eller via tex Lantahideaways. Lanta divers har också uthyrningsverksamhet och jag tror det finns fler. Sedan finns det en massa olika resorter i området, främst med bungalows, finns både små och lite större, ex Lanta Scenic som ligger precis norr om Southern (har ingen pool men man kan använda Southerns). Lite mer söderut hittar du bla Slow Down som är svenskägt, har för mig det finns privathus där också nu.
Nu uppfattade inte jag om det är nu i feb-mars ni tänkte åka eller om det är om 1,5 år. Är det nu så är det nog minst sagt hög tid att kolla om det finns plats på skola/boende/flyg, i nämnd ordning?mars är enklare än februari skulle jag tro.