• Anonym

Killen jag dejtar är rädd för förhållanden

Jag har träffat en kille i några månader nu och han var jättegullig i början och hörde av sig nästan hela tiden.
    Nu på slutet hör han inte av sig lika mycket längre. Han har aldrig haft ett förhållande och säger att han blir rädd när han känner att han kommer nära någon.. Vet inte riktigt vad det är han är rädd för? han har ju aldrig haft ett seriöst förhållande så han kan ju inte veta?

Vet inte vad jag ska göra? han säger att han vill ha ett förhållande och att han vill ha barn innan han är 30 men att det är nånting som gör att han blir rädd..
    Nån som har varit med om liknande?
    Ska jag fortsätta höra av mig och visa hur mycket jag tycker om honom?
    Jag är tydligen den tjejen han har lyckats träffa längst..

• Svar på tråden Killen jag dejtar är rädd för förhållanden
  • Anonym

är det ingen som har nåt råd?

• Anonym (5 år)

tyvärr har jag ingen råd mer än min erfarenhet!

jag träffade min stora kärlek för 5 år sedan.
    han klarade inte av en relation så vi var bara tillsammans 2 månader, resten har vi dejtat eller varit kompisar och jag har försökt gå vidare eller dejtat han igen.
    han har inte sett åt någon annan kvinna under den här tiden!
    jag blev oväntat gravid och vi hittade till varandra igen men ändå inte tillsammans, nu fick jag ma och då visste jag att han är den enda jag vill ha familj med! honom jag vill vakna varje morgon och spendera mitt liv med!
    vi är störtkära men vi klarar inte av att vara tillsammans och har olika viljor i livet.
    det är hemskt att bli fast i en sån här ekorrhjul!

• Anonym (samma sits)

har vart där jag med... nån, några gånger... vet inte om det finns några bra tips.. jag har bara negativa erfarenheter.

vad du inte borde vara är att vara på iaf... försök ta några steg tillbaka och låta honom styra. annars kan han nog känna sig rätt kvävd. men försök prata med honom. fråga om han vill fortsätta dejta dig, om ni ska vara seriösa. försök verkligen prata ut, helst öga mot öga. gör klart för varann vad som gäller och hur ni ska bete er mot varann.... säg ni tar det långsamt fram och lär känna varann mer, ge mer tid, om du orkar... och ställ lite ultimatum om du känner att du bara står och stampar..

säg att han får våga släppa lite på muren och chansa, annars kan man aldrig vinna. detta beror helt och hållet på hur personen är och hur villig den är att stanna/kämpa. vissa "sånna här" dom bara springer iväg och ignorerar en totalt.

• Anonym

Jag fattar bara inte vad det är som ligger bakom det hela? varför så rädd för att ha ett förhållande? Blir man förälskad i nån så vill man ju vara med en personen hela tiden...?

Sen är det ett problem oxå att jag känner att jag måste "skynda på" om det ska bli nåt. Han pluggar bara i min stad och har pluggat klart i dec och då flyttar han hem igen. Så jag känner inte att jag har tid att vänta på att han ska höra av sig osv om det ska hinna bli nåt innan han flyttar.

• Um Hamza

Finns en bok som heter hemligheten som handlar om olika relationspersonligheter. Det är förstås tillyxat och svårt att applicera på verkligheten, men jag tycker ändå man känner igen både sig själv och andra. En av personligheterna i boken är som din kille. Det beskrivs hur anknytning mönster från barndomen gjort honom sådan, och det är med tips på hur han ska ändra sina tankebanor. Du kan ju läsa själv, och ge den till honom. Han kanske känner sig jätteträffad, eller så blir det en positiv grej, han vill ju förändras! 

Svar på tråden Killen jag dejtar är rädd för förhållanden