• emilias

Kudde att ha på vanlig stol vid matbordet?

Vår son är snart tre år och sitter på vanlig stol vid matbordet.
    Däremot undrar jag som det finns någon sorts sittkudde att köpa som man kan sätta på stolen?
    Så att han kommer högre upp.
    Eller om någon vet en bra tjock kudde som säljs någonstans som skulle fungera?

På vad för sorts stol sitter era barn vid matbordet?

• Svar på tråden Kudde att ha på vanlig stol vid matbordet?
  • lokisse

känner manga som har en vanlig bilbältes "kudde" den kan man dessutom oftast sätta fast pa stolen med en spännrem

snorkrakornas barn heter snorungar
  • Emmli 84

Tipset ovan från BabyBjörn är ju väldigt bra. Vår son sitter på en hög liten stol från Ikea som jag fyndade på blocket för ett par tior. En sådan skulle jag rekommendera. Kolla in Ingolf, Gasell eller Agam på Ikeas hemsida.

• Tinnys

Det finns mat kuddar på tex babyland som man också spänner fast... de är inte mjuka som en kudde och avtorkbara.

• Tinnys

Det finns mat kuddar på tex babyland som man också spänner fast... de är inte mjuka som en kudde och avtorkbara.

• hannaliza

Vi har en sån här som brukar användas inom äldrevården som tryckavlastning. Den är VÄLDIGT bra - stadig och lätt att göra rent. Den täcker hela stolen också - så det fungerar att använda den som vuxen också fast dynan sitter på.

www.swereco.se/shop - sök på "kökskudde" och välj en i passande höjd (vår är 10 cm).

• MsEz

Jag har en vanlig IKEA-pall till min son som han har på stolen. Fungerar utomordentligt. Lätt att tvätta av om det skulle behövas och kostar inte många slantar

• Doodelidoo

Vi har en stol från Ikea som funkar jättebra till vår fyraåring www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90124510. Tvååringen sitter på en tripp-trapp utan bygel. Jag tycker de spiller mer om de sitter på en vanlig stol, men det funkar ju. Såg häromdagen en sorts ställning som man ställer under stolsbenen så att hela stolen kommer högre upp. Det såg bra och stadigt ut.

Svar på tråden Kudde att ha på vanlig stol vid matbordet?