• MissMary

Tips på lyckad nårsmiddag/fest

Vi funderar på att ha nyårsmiddag/fest hemma hos oss i år. Kanske lite tidigt att tänka på det redan men vill gärna var ute i god tid. Många gör ju upp sina planer tidigt så det gäller ju att komma med inbjudningarna innan vännerna bestämmt sig för annat.

Funderar lite på vad man ska ha för mat? Som känns lyxig/speciell men ändå inte för dyr.

Hur många är lagom att bjuda, så det inte blir rörigt? Har inte tänkt oss någon stökig tillställning utan mer som en middag.
    Hur ska man dekorera? Kan man ha något kul tema?

Kom gärna med alla er bra tips=)

• Svar på tråden Tips på lyckad nårsmiddag/fest
  • Busfröet

Å vilken bra trådstart, det låter precis som om det skulle kunna vara mina funderingar. Kom på det just ikväll och min sambo jobbar så jag har inte hunnit prata med honom än, men är rätt säker på att han är med på det.

Vi får se om vi får några tips här. Vi kan väl skriva in vad vi kommer på allt eftersom...

• Önskan

Sånt här är jättekul att tänka på! Ska ni ha sittande middag hemma kanske 10-12 är lagom? Så man kan prata med alla runt bordet?

Har varit på nyårsfest med glitter och glamour-tema (så glittrig, glammig klädsel som möjligt). Kul! Discoboll, silvrig dekor, etc.
    Något färgtema?
    Maskeradtema? (Har varit på gangsterfest till nyår, jättekul!). Känn efter vad ni gillar! Men det är kul när det finns en röd tråd från inbjudan till dukningen, om det så bara är en färg (behöver inte vara mer än så egentligen om man inte vill). Trevligt att ange klädsel på inbjudan dock.

• Fruochmamma

Åh vad roligt & mysigt :) Jag skulle nog först fundera över vilken nivå ni vill lägga det på och hur mycket mat/fest erfarenhet ni har. 

Det finns massor med god & lyxig mat (utan att vara jätte dyr) där man kan förbereda bra innan för det är inte roligt att slava i köket hela dagen och då gästerna kommit. I dagens finns det ju ofta även bra catering för riktigt bra priser eller så ger man helt enkelt gästerna varsitt förkläde och lagar maten tillsammans.

Jag håller med om att 10-talet sittandes kan vara lagom med tanke på ljudnivå, serveringmöjligheter, möjligthet att prata med varandra mm.

Håller med önskan att det är roligt med en röd tråd genom kvällen (från inbjudan) oavsett om det är busigt & roligt eller mera "vuxet" eller glammigt.

(¯`°?.¸ ღ♥ Ludvig + Larsa + Tess + mamma + bebbe i magen = sant ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Tips på lyckad nårsmiddag/fest