• Icecjub

Tips för att få i barn hostmedicin

Min son hostar konstant (ca 30 sec mellan varje hostning)
    Han vägrar att ta hostmedicin och de känns som att jag verkligen vill lindra det hela för han på något sätt men vet inte hur jag ska göra.
    Jag får i han vatten men det är allt, det duger inte med något annat. Tänkte först att man skulle testa med lite olika varianter i stället för hostmedicin men eftersom han ratar allt utom vatten så är de svårt.

Så, alla bra tips välkomnas!!!!

• Svar på tråden Tips för att få i barn hostmedicin
  • Pape

Min dotter satter sig garna pa tvaren nar det galler mediciner. Jag har testat de mesta lirkningarna tror jag men den som till sist funkade ar den med mutan. Jag haller medicinen i ett snappsglas nar hon inte ser pa (for hon totalvagrar alla olika matt som man far fran Apoteket). Sendan haller jag upp nagot hon tycker om (tex minimorotter, Ahlgrensbilar, Cherios eller nagot annat) i en liten skal och sa gar jag in till henne och visar vad jag har i handerna. Och sa forklarar jag att om hon vill ha det i skalen sa behover hon "bara dricka upp" (med lattsam rost). Forsta dagen kan det vara lite motstravigt men resten av dagarna brukar det ga som en dans.
    LYCKA TILL!

Svar på tråden Tips för att få i barn hostmedicin