• Lady Namárië

Vad är det för fel på micron när den inte värmer maten?

Vår micro strejkar. Den lyser och låter, och glasbrickan snurrar, men maten blir inte varm. Jag är en komplett teknikidiot, så jag har ingen aning om huruvida det ens går att laga en micro som beter sig på det här viset. Är det någon som vet?

• Svar på tråden Vad är det för fel på micron när den inte värmer maten?
  • JsN

Börja med att kolla vilken effekt den är inställd på.

• fipa

ja jag skulle säga detsamma. kolla så du inte har defrost på. jag glömmer alltid att ändra till det vanliga läget efter att jag defrotat, sen sitter jag och väntar i en halvtimme på att min mat ska bli varm, innan jag kommer på vad som är felet.

• Lady Namárië

*host* Nog för att jag är teknik-dum, men jag är inte heeeelt borta... DEt spelar ingen roll hur vi än vrider vredet fram och tillbaka.

• JsN
    LN, jag har knappar som ställer in effekten och har faktiskt missat att ställa tillbaka den på hög effekt vid något tillfälle. *ler*
    Om allt annat fungerar och effekten är på max så låter det som att själva mikrovågsproduceraren har lagt av. Ring en elaffär och fråga. JAg tror att det är en sådan grej som gör att det bara är att kassera mikron, men bättre att fråga ett proffs först.
  • ahhhaa

man kan ju faktiskt få en micro för ett par hundra kronor idag, jag hade inte lagat utan köpt en ny...

• Lady Namárië

JsN--> Jodå, jag har också missat det ett antal gånger. Därför kollade jag det extra noga innan jag postade här.

Det verkar ju som om det bara är att köpa en ny. *suck* Tack för hjälpen, allihop!

• mia 2004

Vill bara tillägga att vi råkar ut för samma sak ? MED JÄMNA MELLANRUM. Och jo, vi checkar och dubbelcheckar alla knappar och inställningar. Trots att allting är inknappat som det ska vara så händer det NADA ibland. Vällingen fortsätter vara precis kylskåpskall. Micron brummar som den brukar, plattan snurrar som vanligt och lyset lyser. Men OFTAST funkar den perfekt. [Vi har en gigantisk modell, restaurangköret typ!]

Och vad vill jag ha sagt med detta? Jo, att micron inte verkar helt körd än. Vi ger den några månader till och ser om den skärper till sig annars åker den ut!

/ mia

• Lady Namárië

Hehe, vi har varit till mina föräldrars sommarstuga och knyckt deras micro så länge. Undrar vad grannarna tänkte?

Svar på tråden Vad är det för fel på micron när den inte värmer maten?