Du måste logga in för att svara i en tråd.

• WochE

Min 10 månaders bits

Sonen är 10 månader och han har fått 5 tånder 3 i nederkäken och 2 i överkäken. Desvärre har han börjat använda dem genom att bitas. Attans vad ont det gör....

Här behöver jag råd hur sjutton får man en 10 månaders att förstå att man inte får göra så, han är ju så liten men det är ju nu man måste börja. Är andra saker med han gör som stå och slå på saker som inte är till för att slå på, ( går inte att plocka bort vitrinskåpsdörren av glas ) Eller det kanske är det jag måste göra innan det händer någo men då måste hela vitrinskåpet bort...

Ska flytta snart så den ska bort i alla fall men innan dess... Försöker säga NEJ men han skrattar och skakar på huvudet när man säger det och tycker livet är as kul...

Känner att det är nu som det verkliga prövningen att vara förälder kommer UPPFOSTRING hua mig !! Det här blir inte lätt.....

• Svar på tråden Min 10 månaders bits
  • Ejin

har samma problem... min 9,5 månaders gör samma sak.. hon har tre tänder o de gör ont de me... Mitt stora problem är att hon bits när hon blir arg på mej... då försöker hon bita mej i händerna... går inte dde så biter hon sej själv i sin egen hand istället....

• WochE

Sonen biter när han är uppspelt tror ja eller arg har inte kommit underfund med när det är, han är så snabb och han biter hårt.. Tar bort honom och säger aj det gör ont man får inte göra så men han är så liten så jag tror inte han förstår....

• miajussi
    WochE skrev 2009-10-13 07:56:31 följande:
    Sonen är 10 månader och han har fått 5 tånder 3 i nederkäken och 2 i överkäken. Desvärre har han börjat använda dem genom att bitas. Attans vad ont det gör.... Här behöver jag råd hur sjutton får man en 10 månaders att förstå att man inte får göra så, han är ju så liten men det är ju nu man måste börja. Är andra saker med han gör som stå och slå på saker som inte är till för att slå på, ( går inte att plocka bort vitrinskåpsdörren av glas ) Eller det kanske är det jag måste göra innan det händer någo men då måste hela vitrinskåpet bort... Ska flytta snart så den ska bort i alla fall men innan dess... Försöker säga NEJ men han skrattar och skakar på huvudet när man säger det och tycker livet är as kul... Känner att det är nu som det verkliga prövningen att vara förälder kommer UPPFOSTRING hua mig !! Det här blir inte lätt.....
    hej jag hade oxå de problemet med min dotter då hon va liten jag bet helt enklet tillbaka så de känns men inte så de blir märke eller så.. samt att slår han på saker daska han lätt på fingrarna o ta bort honm o sätt han i en annan del av rummet de lär sig me tiden att de inte får du måste vara hård.. jag har själv en här på 10½ mån o hon e på allt ,. men hon lär sig .. lycka till
  • miajussi
    WochE skrev 2009-10-13 08:08:59 följande:
    Sonen biter när han är uppspelt tror ja eller arg har inte kommit underfund med när det är, han är så snabb och han biter hårt.. Tar bort honom och säger aj det gör ont man får inte göra så men han är så liten så jag tror inte han förstår....
    dom förstår mycket mer än vad man själv tror .. de testar vad som händer o hur man reagerar.. är deras sätt att prova sig fram i livet de lär sig av misstagen så stå på dej..
  • tebax

Åhh tack! Äntligen någon som har samma som jag. Trodde jag var helt ensam om detta. Vår son har 2 tänder och har också börjat bitas. Sen har han även börjat att ta saker och kasta med all kraft. Även att vifta och nästan "slåss" emellanåt. Vet inte varför han gör så, måste vara någon fas eller så. Sen när man säger ifrån så skrattar han eller så gör han om det igen. Pust.. va ska man göra ?

• Ejin
    miajussi skrev 2009-10-13 12:17:44 följande:
    hej jag hade oxå de problemet med min dotter då hon va liten jag bet helt enklet tillbaka så de känns men inte så de blir märke eller så.. samt att slår han på saker daska han lätt på fingrarna o ta bort honm o sätt han i en annan del av rummet de lär sig me tiden att de inte får du måste vara hård.. jag har själv en här på 10½ mån o hon e på allt ,. men hon lär sig .. lycka till
    att bita tillbaka eller daska på fingrarna räknas som aga och är förbjudet i detta landet och inget jag tänker ägna mej åt för att få min dotter att sluta... Visst villl man få ett stopp på bitandet.. men jag tror ju inte på att använda samma metod tillbaka.. det enda hon lär sej då är ju att det uppenbarligen är okej att bita andra människor för det gör ju mamma... visst.. hon kanske inte biter mej mer.. men vad händer när hon träffar ett annat barn då???
  • WochE

Nej att bita tillbaka kanske inte är det bästa... Försöker få ögonkontakt med sonen och säga nej men då skakar han på huvudet och ler... Tror ju att han förstår att han inte får men det går väl över hoppas jag.. Risken är just att han kommer bli biten när han väl börjar dagis fast då kanske han inte håller på med det längre... Men det är svårt han viftar och slåss med armarna med och då brukar jag hålla "snällt" i armen och försöka säga "NEJ inte så men även då skrattar han och fortsätter...

Ja jag säger då det... vad ska man göra med de små

Svar på tråden Min 10 månaders bits