• vacein

Nestlé vs Semper gröt / välling??

Jaha då är det dags att bestämma sig för vad man ska köra för fabrikat ;) .

Just nu får sonen Nestlés milda havregröt men funderar på att byta till Semper eftersom den är lite billigare och finns i storpack precis som vällingen också gör.

Är det nån som märkt skillnad på mättnad hos barnet eller nån annan skillnad?

Alla tips välkomna!

• Svar på tråden Nestlé vs Semper gröt / välling??
  • Anna Sui

Tror eg. inte att det är så stor skillnad näringsmässigt, däremot är det ganska stor skillnad på konsistensen tycker jag, Sempers gröter är rinnigare. Men testa att byta. Min son äter bara Nestlés produkter, och bara de utan smaker. Allt annat totalvägrar han, så det är inte upp till oss att välja där.

• Bullen86

sonen 22månader har alltid sendan "ersättning" fått nestles produkter, de är mycket "krämigare" och godare...

jag smakat o jämfört, men smaken e som baken ;)

Verkar som semper e "lenare" i konsistens medans nestle e "fylliga"...
    men prova på o se va sonen föredrar... (nestle finns oxå i storpack)

• kokos

Min son blir inte ordentligt mätt på sempers välling. Är Nestlés grövre på något sätt??

• happy 78

sonen vägrade gröt från semper men nestles mumsar han i sig. välling äter han inte alls

• Fridelina2

Vår lille prins fick och får Sempers gröt, men till att börja med var han inte alls särskilt förtjust i den eftersom den var för rinnig. Men så råkade jag blanda den med för lite vatten och då slank den ner på en gång. Konsistensen skulle helst vara sådan att man kunde vända skålen upp och ner utan att gröten rann ur.
    Sen ger vi alltid GodNatt-välling från Nestle på kvällen då den mättar mycket bättre, vilket är meningen med den. På dagtid får han Sempers milda välling.

• anju79

Vi började med Nestlés milda havre gröt, sen fruktgröt men den vid 8 mån smakar plastigt/osmakligt. Bytte till sempers fruktgröt o lilleman ÄLSKAR det. Smakar mer naturligt

• SuPe76

köpte först semper, men det blev totalvägran. provade nestlé och det har hon ätit sedan dess. tyckte själv att sempers smakade illa, och nestlés var god..

välling går fortfarande inte (vi gör ett försök då och då, och provar om det kanske är ngt hon kommer över) dottern är 16 mån.

• SuPe76
    polkagris skrev 2009-10-14 21:20:51 följande:
    Du bör ju skippa Nestlé av moraliska skäl...
    jag har hört det med, men vad är det för skäl? (dvs jag har hört att ja, nestlé borde man egentligen skippa men..)
  • polkagris
    SuPe76 skrev 2009-10-14 22:24:40 följande:
    jag har hört det med, men vad är det för skäl? (dvs jag har hört att ja, nestlé borde man egentligen skippa men..)
    en.wikipedia.org/wiki/Nestl%C3%A9#Controversy_and_criticism

kolla lite där. dålig källa, jag vet, men lättillgänglig!
    listan på nestlés omoraliska handlingar är väldigt lång...
  • vacein

Det låter ju som att dom flesta föredrar Nestlé. Och sonen fullkomligt älskar gröten så det kanske är dumt att byta. Vi har ju ganska nyss börjat. Moraltänk ska förstås med in i bilden... ska läsa länken!

• Gummsesnuffsan

Min son blev jätte"bubblig" i magen av Sempers produkter, han fungerar bättre med Nestlés.

• Moira

Visste att Nestlé var inblandat i fuffens på 70-talet men trodde de skärpt sig nu. Kommer omedelbart byta till Sempers produkter!!

• Trollet Ludenben

Vi kör:

nestle ersättning (har provat sempers och den var dålig)

Sempers välling, mild 6 mån. (har provat nestle men föredrar semper)

Barnmatsburkar spelar det ingen roll

Gröt: nestle...

Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
Svar på tråden Nestlé vs Semper gröt / välling??