• Anonym (lön?)

Lön för VD-assistent?

Hoppas det finns förståelse för att jag vill vara anonym när jag skriver detta.

Är kallad på intervju som VD-assistent och ska ange löneanspråk. Är 35 år gammal och har lång arbetslivserarenhet, men har jobbat som assistent i 4 år på ett annat ställe. Vad 17 kan man begära, finns det någon här med samma yrke eller annan erfarenhet?

• Svar på tråden Lön för VD-assistent?
  • Anonym (Controller)

Torde ju bero en hel del på vilket typ av företag det är frågan om är det som VD assistent till någon Wallenbergdirektör eller Kalle Karlssons snickerifabrik?

Så företagets omsättning och antal anställda är två bra bakgrundsfrågor.

• Anonym (lön?)

stort företag, många anställda

• 071001

Jag skulle inte gå under 25000 sek för egen del. Vad har du för lön idag, på ditt nuvarande assistent-jobb?

• Anonym (lön?)

i dag har jag 22500 på en pyttig arbetsplats.

• 071001

Står då fast vid minst 25000kr/mån.

• Anonym (Controller)

Anonym (lön?) skrev 2009-10-13 16:20:27 följande:

stort företag, många anställda
    Då pratar vi alltså i kategorin med mer än 1000 anställda och där det tillkommer på VD assistent att vara mötesantecknare vid viktiga sammanträden (styrelsemöten undantaget) och en hel del enklare mediakontakter ja då skulle jag säga minst 35000kr i månaden.
  • Anonym (lön?)

Tack för input, tänkte att det kanske kunde vara rimligt med 25-26000. Har en del specialgrejer i mitt CV och om jag får detta jobb kommer de till sin rätt.

• Anonym (lön?)

Oj, menar du det?! Hm, vete tusan om jag vågar lägga mig så högt - efter min nuvarande skräplön skulle jag vara överlycklig för 26000!

Anonym (Controller) skrev 2009-10-13 16:24:27 följande:

Anonym (lön?) skrev 2009-10-13 16:20:27 följande:
    Då pratar vi alltså i kategorin med mer än 1000 anställda och där det tillkommer på VD assistent att vara mötesantecknare vid viktiga sammanträden (styrelsemöten undantaget) och en hel del enklare mediakontakter ja då skulle jag säga minst 35000kr i månaden.
  • 071001

Jodå, satsa högt men var beredd att gå ner i lön under förhandlingar.

• Anonym (lön?)

Ska försöka... men jag är dålig på det där måste medges...

Tack för råden i alla fall!

Svar på tråden Lön för VD-assistent?