Didriksson eller Everest till vintern?
Jag har så svårt att bestämma, Didriksson eller everest skidjacka o byxor i vinter?
Vad rekomenderar ni ? Vilka är bäst?
Jag har en kille på 4 som är otroligt varm av sig..
Jag har så svårt att bestämma, Didriksson eller everest skidjacka o byxor i vinter?
Vad rekomenderar ni ? Vilka är bäst?
Jag har en kille på 4 som är otroligt varm av sig..
min 4åring hade Didiricksson förra året - både overall och jacka - och den var mycket bra - han är också mycket var av sig och tex PoP är oftast för varmt för honom.
Everets har jag ingen erfarenhet av.
Ingen mer som har erfarenhet av didriksson & everest? många klick in i tråden, men bara ett svar :(
min son hade everest overoll förra året då var han 1,5 år. Deb´n va väldigt bra, tålde snö o lek. Han är också varm av sig.
Nu i år ska jag köpa en everst till o didriksson, första gången jag prövar didriksson, tycker dom känns lite plastiga o tunna.
Jag har ingen erfarenhet av everest, men däremot är alla utekläder jag köper till min dotter av märket didriksson. Hon håller sig varm (norrbottensvinter), hon kan röra sig och plaggen ser ut som nya fast de är inne på andra sesongen. När det är som kallast har hon fleecejacka och fleecebyxa under. Har inte märkt av några defekter eller skavanker på kläderna heller. Köper även didriksson till mig själv och är nöjd med deras vuxenkläder också.
Även vindjackan och vindbyxan har varit bra, lite kort sesong bara
Storleksmässigt tycker jag didriksson är ganska stora i storlekarna. Köpte två-delat vinterset i fjol i stl 80 (lillan fött sommaren -07) och det setet har hon fortfarande. Kommer kunna ha ut sesongen tror jag också. En säljare förklarade att med stl 80 menas att barnet ska kunna ha plagget från h*n är 80 cm lång TILLS h*n är 90 cm. Så man ska alltså inte köpa stl 90 förän barnets längd har överstigit 90 cm. Om jag nu fattat det rätt. Gumman är nog kanske 88 cm lång nu och setet passar perfekt, lite stort ifjol var det ju.
Hoppas mina erfarenheter var till någon hjälp
didrikson då ditt barn nog tyvärr är för stort för everest som slutar vid 116 i barnytterkläder...
har spanat på everest men då dom slutar i 116 och vissa underplagg i 122 så är mina för stora
har haft didriksons i många år och det har fungerat bra
använder mycket fodrat galonställ i den slaskiga perioden och det fungerar bra
är man varm så använd bara långärmad t-shirt och tunnare mjukisbrallor under det gör min varma dotter och hon är inte svettig även om det är galon
även overaller och jacka/byxa är mycket bra!
inga erfarenheter mer av everest?
inga erfarenheter mer av everest?