• Mamsterbabe

Första försöker med pergo,frågor!

Jag sitter här på dag 31-32 & väntar in mensen,
    som aldrig tycks vilja komma.
    Men, är inte så förvånad (eller förhoppningsfull) eftersom mensen har kommit mellan 27-49 dagars mellanrum,så ingen panik här inte.

När jag väl får min mens ska jag börja knapra pergotime,
    och jag undrar då,
    hur ofta ska man sexa sen?
    är det någon som vet om det är bättre med varannan dag eller varje?
    Alla säger olika & alla artiklar på nätet säger också olika,
    finns det någon som har hört det från en BM eller läkare?

Alla svar är bra, bara så jag vet att jag inte är ensam om att grubbla på detta?

Tack från en pirrig & nervös barnaskapare ;)

• Svar på tråden Första försöker med pergo,frågor!
  • Anna8102

Hej, jag ska också börja med pergotime snart, ja om tre veckor först men det är ju snart
    Min läkare sa att mellan dag 14 till 20 skulle vi "vara tillsammans" så jag tolkade det så att det är varje dag...

• jeppson

Jag har troligtvis Äl imorrn och min gyn sa att vi skulle "vila" igår och spara oss och sen ha sex några dagar fram över. Men man hör ju olika hela tiden...

• Hjärtat längtar

Hej! Jag har precis börjat knapra pergotime! jag tog tredje tabletten idag!
    Vi försöker ha sex varannan dag, men jag ska ta ÄL-test sen och visar det stegring kommer vi nog ha varje dag runt ÄL.
    Hur har ni mått av pergo. Jag har haft mycket huvudvärk och varit trött. Idag har jag haft ont i äggstocks-trakten. (Men det är ju bra för då gör väl den där pergon nån nytta! )

• Mamsterbabe

Vi har försökt i 14 månader nu, så det är ett tag.
    (jag vet att många där ute har försökt mycket längre, men för oss är det en evighet).
    Nu väntar jag bara in mensen, som kan komma idag eller om typ 10 dagar, har pco & därmed sjukt oregelbunden mens.
    men när den väl kommer, då ska jag knapra pergo som bara den! ;)

Sen blir det att nuppa , haha!

hur länge har ni andra försökt innan pergo?

• Hjärtat längtar

Vi har försökt i 19 månader. min mens är också oregelbunden mellan 29-45 dagar.
    HOPPAS verkligen pergo funkar nu, för jag vet inte om jag orkar mer annars. Det är väldigt psykiskt jobbigt.

• Anna8102

Vi är uppe i 2 år i december....LÄNGE!!
    Jag håller tummarna för er! Vi är utredda, men läkaren hittade ingen förklaring till att det ej har blivit någon graviditet, så oförklarligt barnlös är vi....

• Hjärtat längtar
    Mamsterbabe skrev 2009-10-13 21:07:00 följande:
    ohja. jag vet, hu! vi får hålla tummarna för varandra?
    Har du fått mens än?

Ja vi får hålla tummarna för varandra!
  • Mamsterbabe

jag & sambon tog ett test idag.
    jag är GRAVID!
    Jag gråter hela tiden & att brösten ömmar gör mig ingenting!

(snälla inga gratulationer i gästboken, vill inte att det ska komma ut förrän vecka 12)

Svar på tråden Första försöker med pergo,frågor!