Gaser i magen, amma var 3 timme tyckte BVC
usvh ja blir så förvirrad... jag har ammat min 4v son när han har velat äta. Rätt ofta, ca en gång i timmen eller varannan timme. Lite jobbigt helt klart men det får det vara värt för min bebis skull..Han har gått upp stadigt i vikt oxå ca 400 g i veckan..Problemet är dock att magen krånglar mkt för honom och han kämpar med mycket gaser.
Idag på bvc sa dom att jag bara får amma honom var tredje timma hur mkt han än skriker där emellan för då skriker han för att han har ont i magen inte för att han är hungrig.. ska testa att ta bort all mjölk och alla röda o gula frukter o grönsaker rådde dom mig oxå för o se om magen blir bättre av det.
jag ger sempers magdroppar o minifom..Har bara kört med det sen i torsdags men än så länge har det inte gett något större resultat..
Tycker det känns lite stenålders att vägra en liten bebis mat för att det inte är dgs än enligt matschemat....
Kan oxå tilläga att när jag ammar så direkt kommer det massssor med mjölk så allt blir blött och han hackar o skriker en del innan han verkar kunna få tag...Rapar oftast bra efteråt.
Vad tycker ni?