• Bling

Badar ni som är gravida i simhall?

Det här kanske är en knäpp fråga, men jag är så hemskt nojig när jag är gravid! Och då har jag ändå lugnat ner mig den här andra gången =) Frågan är alltså om ni vågar bada i badhus/simhall som gravida? Förra graviditeten vågade jag inte med tanke på risk för UVI o.s.v. men nu tänkte vi åka och bada med vår son imorgon och då vill jag ju också bada! Har för mig att jag läst att det är OK att bada om man bortser från bubbelpool??

• Svar på tråden Badar ni som är gravida i simhall?
  • SIN74

Jag badade in i det sista med båda barnen. Hade inga problem. Det är väl olika kanske hur känslig man är.

• Grismamman

Det man ska undvika i så fall är väl allt för varmt vatten där det frodas bakterier. Men att simma i en simhall ska väl inte vara några bekymmer.

• maria 84

Jag tycker det är jätte skönt att simma nu när jag är gravid (v25) och har nog inte funderat så mycket på om det är farligt eller inte

• Emmi89

Jag simmar 1000 meter om dagen, ska dessutom börja på vattengympa snart. Har inte haft några problem hittills och min barnmorska har inte haft några invändningar :)

• kitte

Jag har precis varit på lalandia med familjen och där var det bard var dag inga problem alls Min bm rekomenderade mig till vatten gympa i rehab pool så det är nog inget du behöver va orolig för men ja vet hur det är med nojjor..

• Ulle75

Ja två gånger i veckan är det gravidvattengympa. Tidigare har jag tom gått på vattengympa som hålls av barnmorskor så nej du kan nog simma lungt.

• Kattamaja

I Skellefteå får alla gravida bada gratis i kommunens simhallar! Man ska bara inte bada i bubbelbadet...

• zara83

Har varit på badhuset senast idag... =) Och frågade även min barnmorska hur det var med baljbad, "en sån där man eldar i och badar ute" Ingen fara med det sa hon. det enda man skulle vara lite försiktig med var bubbelpool.

• Bling

Åh, tack för alla svar! Då ska jag definitivt bada imorrn =) Tack!

• Lumina
    zara83 skrev 2009-10-13 20:54:47 följande:
    Har varit på badhuset senast idag... =) Och frågade även min barnmorska hur det var med baljbad, "en sån där man eldar i och badar ute" Ingen fara med det sa hon. det enda man skulle vara lite försiktig med var bubbelpool.
    :-O Varför ska man vara försiktig med bubbelpool??
    Jag har badat i en sån vid ett tillfälle på simhall, hade ingen aning om att det kanske inte var så bra?!

*orolig!*
  • zara83

Du behöver nog inte vara orolig, det gjorde jag oxå min förra grav o det gick ju bra! =) Men min barnorska menade att det var bubblorna som var mindre bra, dels för att ljudet kan bli väldigt högt för bebisen, och dels för att bubblorna virvlar runt bakterierna.

• Landerholm

Ja simmar ca 2ggr i veckan och kommer fortsätta så länge kroppen tilllåter..

• Hope4y

Är i vecka 15 och simmar med sonen 1 ggr/v.

Svar på tråden Badar ni som är gravida i simhall?