• Analoga

Någon som provat färdiga bechamelsåsen på blå tetra?

Har ju alltid gjort min lasagne helt själv, men nu så hittade jag en färdig bechamelsås, 1 liter, på blå tetra (italiensk) på Willys så nu tänkte jag "lyxa" till det och slippa göra såsen.

Är det någon som provat just den såsen? Går det äta?

• Svar på tråden Någon som provat färdiga bechamelsåsen på blå tetra?
  • miss Majs

ANVÄND INTE DEN!!!!!!!!!!!!!! smakar och luktar gammal halvrutten plast man hittar i skogen! jag höll på att kräkas när jag öppna den, och till o med min sambo som äter ALLT höll på att spy när han smakade på den, så nej nej nej nej köp den inte

• Analoga

miss Majs skrev 2009-10-14 15:28:01 följande:

ANVÄND INTE DEN!!!!!!!!!!!!!! smakar och luktar gammal halvrutten plast man hittar i skogen! jag höll på att kräkas när jag öppna den, och till o med min sambo som äter ALLT höll på att spy när han smakade på den, så nej nej nej nej köp den inte
    Så synd att jag inte hann läsa ditt svar innan - för jag gjorde lasagne på den såsen idag och fy fan vad äckligt det var!! Jag kunde inte äta upp, och jag som gjort storsats och skulle frysa in fick slänga alltihopa! Sitter här och mår illa fortfarande bara på tanken hur det smakade
  • miss Majs

Gud va synd att behöva slänga allt ihop! Men både du och jag är en lärdom rikare att aldrig löpa den igen, för den är helt vedervärdig

• Analoga

miss Majs skrev 2009-10-14 17:16:58 följande:

Gud va synd att behöva slänga allt ihop! Men både du och jag är en lärdom rikare att aldrig löpa den igen, för den är helt vedervärdig
    Ja verkligen!! Kommer inte ens prova Knorrs bechamelsås nu. Finns inga genvägar till god mat har då jag fått lära mig
  • pepsimax

Vad trist.Jag brukar använda Keldas simply cheese,funkar kanon bra.

• Analoga
    pepsimax skrev 2009-10-14 18:41:32 följande:
    Vad trist.Jag brukar använda Keldas simply cheese,funkar kanon bra.
    Ja den såsen är god. Den hade säkert funkat okey i lasagne, men denna var verkligen SUPERÄCKLIG!!!
  • Analoga
    isisisis skrev 2009-10-14 19:26:13 följande:
    Vad kostade smörjan då?Jag gör alltid sås själv
    Jag har också alltid brukat göra såsen själv och det kommer jag göra för all framtid efter detta - men så stod den där på Willys, tetrapacken, och lockade mig mig Kommer inte ihåg vad den kostade, men det var extrapris och hela 1 liter.
  • isisisis
    Analoga skrev 2009-10-14 20:42:40 följande:
    Jag har också alltid brukat göra såsen själv och det kommer jag göra för all framtid efter detta - men så stod den där på Willys, tetrapacken, och lockade mig mig Kommer inte ihåg vad den kostade, men det var extrapris och hela 1 liter.
    Tur du delade med dig av erfarenheten
    Ifall man skulle få nåt ryck! Då får man behärska sig!
Svar på tråden Någon som provat färdiga bechamelsåsen på blå tetra?