• Anonym

min bästa vän har "glömt" bort mig

Min bästa vän och jag har umgåtts nästan dagligen under 2 år.
    Vi har alltid stor trivts i varandras sällskap och skrattar och pratar om allt.

Men för 3 månader sen dök det plötsligt upp en tjej hon kände ytligt,som skulle separera och hade det jobbigt.Och de blev super snabbt vänner och umgås jämt.
    Den tjejen har tydligen inga vänner och hänger jämt hos min bästa vän,fikar käk åt dem,hjälper henne med barnen,med mera.

Så jag känner mig helt bortglömd.Först försökte jag inte bry mig,utan det var kul för henne att hon träffat en ny vän.
    Men nu har det gått kanske 3 månader och jag saknar henne,känner mig bortvald.

Min bästa vän ringer väl ganska ofta,och har dåligt samvete för detta...
    att vi inte tränar mer ihop,fikar,shoppar mm.

Ska jag bara låta detta vara,eller ska jag snällt ta upp med henne vad jag tex känner?
    Eller överdriver jag?
    Jag kanske överdriver...

• Svar på tråden min bästa vän har "glömt" bort mig
  • Anonym (z)

Tycker inte att du överdriver. Från att ha umgåtts dagligen till att knappt träffas är ju en markant skillnad - något din bästis nog också insett då hon ringer och har dåligt samvete. Prata med henne, kanske du kan "vara med" också? Eller också du kanske bara måste säga som det är, att du känner dig bortvald.

• Anonym (samma)

Jag är i en liknande sits. Det är inte lika påtagligt. Min vän var sjukskriven och har nu börjat plugga och umgås med sina klasskompisar.Något jag varit mycket glad över för hon har ju känt sig lite instängd osv. Men nu märker jag att jag ofta får komma i andra hand "Jaha, onsdag...nej för då har vi pratat lite löst om att vi skulle umgås i gruppen." Jag blir lite ledsen för jag har ju alltid haft andra kompisar runtom men ändå har det varit fritt för henne att umgås med oss och om min kompis och jag skulle fika så sa jag "Jag och XX har tänkt fika, men du kanske också vill?". Så i mitt liv har ingen behövt känna sig som att hon är på andra plats.

Det är så underligt också, för i somras kände jag att vi kommit närmare varann än någonsin. Hon var med mig några veckor i min hemstad hos min mamma och det kändes så roligt att verkligen lära känna henne på sätt man inte känt henne på förr och hon sa samma sak och verkade verkligen uppskatta det och så blir det såhär bara ett par månader senare. Hon pratade då dessutom om vikten av att man är ärlig om man inte längre känner att en vänskap funkar. Så att hon plötsligt ogillar mig kan det väl inte vara frågan om?

Ja någon hjälp kunde jag inte komma med, men mer berätta att du inte är ensam tyvärr.

• Anonym

tycker synd om dig anonym inlägg 2.
    Jätte tråkigt när det blir så.Kan du inte prata med henne?

• Cissi Carmen 6403 tiger

Hej min bästa ven Nandi har but utt mig mot en flicka som heter Moa och jag bruckar henga med Nandi men det käns att Moa kommer ta allt i från mig min pv,mina vener och min bff mitt liv vad ska jag jöra????

• Anonym (Lilja)

Prata med henne berätta att du saknar henne.

Fråga om bara ni två kan hitta på nått en hel dag för att det var länge sen sist.

Prata är det bästa tipset jag kan ge dej!

Svar på tråden min bästa vän har "glömt" bort mig