• Namnam

Tips för paket till kalender

Min mamma har broderat en jättefin adventskalender till min dotter 2,5år som jag då ska fylla med små paket.

Tips på små billiga paket som inte är allt för "billigt skräp" motages tacksamt

Ex Kritor och Lera har hon redan massor av.

• Svar på tråden Tips för paket till kalender
  • Juno

Så bra, nu fick jag anledning at tänka igenom årets paketkalender. Min flickor är 10 och 6 år så vissa saker passar kanske inte din dotter. Då har jag några andra förslag som härstammar från tidigare års kalendrar

1 datumljus
    2 lego (en sats som delas på 3)*
    3 reflex
    4 läppglans**
    5 godis***
    6 pepparkaksform
    7 fingervantar
    8 pärlor#
    9 lego*
    10 plåster
    11 örhängen**
    12 godis
    13 prynadstomte
    14 sockar
    15 pärlor#
    16 lego*
    17 julmusik CD
    18 badskum
    19 godis***
    20 julgranskulor
    21 julstrumbyxor
    22 serietidning
    23 julhårspännen
    24 DVD-film jul

*välj duplo istället
    ** en fin tanborste, en badleksak, en ballong
    *** Ett minipaket russin om hon inte äter godis
    # pusselbitar

• parvati

Jag läste ett råd här på FL det var att slå in en(eller några stycken) pusselbit eller legobit om dagen så kan de bygga allt eftersom.
    Det finns stora fina golvpussel, jag såg spöket Laban tex som golvpussel.
    Tips nr 2: Slå in bondgårdsdjur och så får barnet bondgården på julafton eller möbeler och dockskåpet kommer på julafton.
    Jag har också fått en broderad julkalender av mamma men jag tycker inte om när barn dränks i en masa pryttlar som bara tar plats och aldrig leker med. Jag vill gärna också ha fler tips

Russin och annat smått och gott kan ju bli paket på helgen tänkte jag.

• Trollet Ludenben

vi har hittills detta, sonen är 7 år.

figurer fyllda med badgele, 2st
    minificklampa
    modellera
    färgpennor
    simglasögon
    badbomb (inte nån soån som brusar upp sig utan nån annan grejs som fylls med vatten)
    block med penna
    ficklampa iform av en döskalle
    skelett-dinosaurie
    stingrocka (en minimodell i nåt gummimatrial)

kommer att lägga till:

kinderägg
    strumpor

Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
  • Nadjis

Jag tyckte det var svårt att få ihop bara små paket, och när lillasyster med skulle få paket så gjorde vi små lappar där vi ritade t ex en säng, och kvällen innan de skulle öppna la vi paketen under sängen. Då blev det lite skattjakt också och det var jättepoppis. Om du har nära till ullared finns massor av billiga leksaker. Barnen har fått pussel, badskum, fingerfärg, vattenfärg, nappar (passar mest mindre barn kanske ) strumpor, spel, godis etc. Man behöver ju inte rikta in sig på små saker då, men det har för våran del blivit billigt ändå.

• Cura

Jag köpte en hel del saker till barnens paketkalendrar på www.muntramyran.se. Tänkte även hänga upp saker som strumpor, chokladtomte, en peng, pärlor, biobiljett osv.

• Googels

Vad mycket bra tips! Har tänkte att göra paketkalender till dottern för första gången i år och det är bra att börja tänka på det nu

Just det här med att ge en puzzelbit om dagen gjorde förrestern mamma till oss när vi var små i våra paketkalendrar.

Svar på tråden Tips för paket till kalender