• P2007

Magkatarr...vad har du för symptom?

Som rubriken lyder, vad har Du för symptom på magkatarr? Vet att det kan vara väldigt olika så vill höra...

• Svar på tråden Magkatarr...vad har du för symptom?
  • BuoBä

Jag funderar som bäst på om det är magkatarrkänningar eller gallstensanfall jag har haft på sistone, så jag är också intresserad av symptom.

Jag har haft som kramp mellan revbenen, uppblåst och illamående. Det satt i ett par timmar och kom efter att jag hade ätit fet mat. Det som talar för att det var magkatarr är att det blev bättre av att äta lite vitt bröd och yoghurt.

• P2007
    BuoBä skrev 2009-10-14 13:00:49 följande:
    Jag har haft som kramp mellan revbenen, uppblåst och illamående. Det satt i ett par timmar och kom efter att jag hade ätit fet mat. Det som talar för att det var magkatarr är att det blev bättre av att äta lite vitt bröd och yoghurt.
    Låter ungefär som mig...jag får en orolig känsla i kroppen, det börjar bubbla i magen sen blir jag illamående och kallsvettig/brännade känsla i huden.
    Känner mig inte trygg någonannanstans än i badrummet så har legat där hela natten och typ hyperventilerat.
    Det kommer oftare och oftare nu...åt på McDonalds igår oxå såklart.
  • BuoBä

Ja det är verkligen inte kul.

Jag försöker vara snäll mot magen nu och minska på kaffe och sånt. Får se om det hjälper.

• elinelversson

jag mår EXTREMT illa. har ont i magmunnen (heter det så?) där precis under revbenen.

Svar på tråden Magkatarr...vad har du för symptom?