• MrsAlonso

Rapar sällan och hickar ofta vad göra?

Min lilla tös är 9 dagar idag, jag ammar henne och det fungerar bra, problemet är att hon nästan aldrig rapar efteråt utan får hicka istället...det ger med sig om hon får lite mer mat efter en stund men jag tycker magen blir uppblåst på henne även om hon inte direkt verkar lida jättemkt av det?
    På nätterna vill hon äta varannan timme för att somna om och på dagen var 3e-4e timme kanske för att vara nöjd.
    tips på hur jag får henne att rapa ordentligt?

• Svar på tråden Rapar sällan och hickar ofta vad göra?
  • Sessan81

Eftersom min lillkille fick så ont i magen pga luftbubblor, som en följd av att han var svårrapad, så fick jag tipset av BVC att ta en mellanrapning efter halva amningstiden. Nu är han 11 veckor gammal och äter cirka 10 minuter, sedan pausar jag för att rapa, sedan äter han tio minuter till. Ungefär. Då brukar han vara lättrapad både vid mellanrapningen och efteråt. Det funkar jättebra! Det där med hickandet tror jag inte man kan göra så mycket åt. Min kille hickar varje dag, och då äter han (om han vill) vilket gör att det släpper.
    Lycka tll!

• destino

samma med minkille, han rapar aldrig, eller väldigt sällan, vid hicka äter han mera och så släpper det...

Svar på tråden Rapar sällan och hickar ofta vad göra?