• Angels

Kostnad för avlivning av katt?

Någon som vet vad det kostar att ta bort en katt i Stockholms län? Med tanke på hur mycket det skiljer att vaccinera, så misstänker jag att det skiljer vid avlivning också men jag orkar inte sitta och ringa runt till femtioelva veterinären så jag tänkte kolla här först om det finns någon som har koll. Är jobbigt nog att behöva ta bort kissen.

• Svar på tråden Kostnad för avlivning av katt?
  • Norrtjejjen

jag tror det brukar ligga mellan 700 och 1000. jag vet att hund brukar kosta 1000kr. men om katten lider så tycker jag att kostnaden inte har betydelse alls. kosta vad det kosta vill huvudsaken djuret inte behöver lida lyder mitt motto. om det är väldigt ont om pengar kan man ju fråga veterinären om man kan komma överens om nån form av avbetalning eller liknande. eller så vet jag att en del måste låna pengar.

• miss Majs

Betalade 2500kr för avlivning på min hund. så lite högre priser på hundar.

• Angels

Nej det är inte jätteakut, men nu har vi försökt med allt och hon blir inte helt bra, så då finns det ingen annan utväg tyvärr.

• petsod

När jag jobbade på djursjukhus så betalade man utifrån hundens vikt, dessto större hund dessto mer avlivningsvätska går åt.

En katt brukar väl ligag runt 1000-1200 kr besroende på om du vill ha vanlig eller separat kremering.

Svar på tråden Kostnad för avlivning av katt?