• Henom

Minns du barnprogrammet "Lördagsgodis"?

Du som var barn på 80-talet, minns du ett barnprogram som jag tror hette "Lördagsgodis"?

Det var filmat i en rosa studio som såg ut som insidan på en godispåse, med stora bitar engelsk konfekt överallt.

Berätta om dina minnen om detta program! Vill frossa lite och återuppväcka minnen.
    Hittar inget på Tuben.

• Svar på tråden Minns du barnprogrammet "Lördagsgodis"?
  • Miot

Jaa jag minns det!! =) Kommer ihåg att jag alltid vart så godissugen när jag såg på det. =)

• Gräddis

Alskade det programmet ville ocksa bo i en godispase

• Henom
    Miot skrev 2009-10-14 14:40:18 följande:
    Jaa jag minns det!! =) Kommer ihåg att jag alltid vart så godissugen när jag såg på det. =)
    Ja precis.
    Och man var alltid chokladsugen efter att ha tittat på "Kalle och chokladfabriken".
  • Henom

Tydligen var det i det programmet dom visade "Rädda Joppe". Det var ju också rätt härligt.

• Mikah

Jag minns det också. Jag skulle vilja se en liten snutt av det igen

• Mumzzan

minns oxå! :) programledaren ser man lite då och då.. bland annat i reklamen för något pensionsbolag där våra "pengar" springer runt och gör olika saker.. rider, simmar osv.
    han heter robert nåt.. jag orkar inte googla!

gillade det jättemycket!

• Henom
    Mumzzan skrev 2009-10-14 14:59:03 följande:
    minns oxå! :) programledaren ser man lite då och då.. bland annat i reklamen för något pensionsbolag där våra "pengar" springer runt och gör olika saker.. rider, simmar osv. han heter robert nåt.. jag orkar inte googla! gillade det jättemycket!
    Ja just det, tyckte väl jag kände igen honom!
  • Gräddis

Trakigt att inget finns pa YouTube. Ville sa garna uppleva lite nostalgi... Det var ett program de hade om en skalbagge som hette Lukas, tror jag det var. Det var ratt trakigt tyckte jag och min syster

• Mikah

Robert Sjöblom. Jag han är med i den där dem är utklädda till figurerna på Svenska sedlar.

• Mikah
    Gräddeline skrev 2009-10-14 15:08:10 följande:
    Trakigt att inget finns pa YouTube. Ville sa garna uppleva lite nostalgi... Det var ett program de hade om en skalbagge som hette Lukas, tror jag det var. Det var ratt trakigt tyckte jag och min syster
    haha Ja jag minns också skalbaggen och tyckte också att det var tråkigt.
  • Lantismamman75an
    Gräddeline skrev 2009-10-14 14:43:00 följande:
    Alskade det programmet ville ocksa bo i en godispase
    Kände samma sak
Svar på tråden Minns du barnprogrammet "Lördagsgodis"?