• tebax

stackars bebis :(

Visste inte var jag skulle lägga in denna tråd så här passade den bäst.

Jag var i affären idag och ser en tjej med barnvagn. Barnet ( kanske runt 5 mån) har overall, flecetäcke, mössa, vantar OCH vindskyddet lite halvt på. Alltså fattar inte folk att barnen kokar där i vagnen med allt detta på sig??
    När ska folk lära sig att det är mycket varmare i en barnvagn än för oss vuxna som inte ligger där. Barnen har till och med världens bästa vindskydd där dom ligger. Alltså snälla människor sluta pylta på era barn så in i helvet med kläder.
    Det är ju för sjutton inte ens minusgrader (där jag bor iaf) . Och om ni nu tar på barnen så här mkt så bli inte frustrerade eller arga sen när barnen skriker när ni springer i butikerna. Förstå då att er bebis kanske tycker det är mega varmt. Okej?

• Svar på tråden stackars bebis :(
  • barn09

jag håller med..allt för många klär på sina barn för mycket.. vendel brukar ha en långärmad tröja och en stickad tröja på sig, samt mössa och vantar..på benen har han byxor och en tunn filt..tycker jag räcker så länge det inte är minusgrader..blåser det så kan jag ta på honom en tunn vindjacka oxå....

• tebax
    barn09 skrev 2009-10-14 15:37:56 följande:
    jag håller med..allt för många klär på sina barn för mycket.. vendel brukar ha en långärmad tröja och en stickad tröja på sig, samt mössa och vantar..på benen har han byxor och en tunn filt..tycker jag räcker så länge det inte är minusgrader..blåser det så kan jag ta på honom en tunn vindjacka oxå....
    Låter alldeles lagom. Samma sak som jag såg en annan gång, det var 10+ och en stackarsn unge hade på sig overall med en stickad tröja under. Herrejösses.
  • barn09
    tebax skrev 2009-10-14 15:39:53 följande:
    Låter alldeles lagom. Samma sak som jag såg en annan gång, det var 10+ och en stackarsn unge hade på sig overall med en stickad tröja under. Herrejösses.
    man undrar ju vad de barnen ska ha på sig när vintern och minusgrader kommer??
  • tebax
    barn09 skrev 2009-10-14 15:40:42 följande:
    man undrar ju vad de barnen ska ha på sig när vintern och minusgrader kommer??
    eller hur!
  • Fyrbarnsmorsa

Om man nu är osäker som förälder och är rädd för att man har för lite/mycket kläder på sitt barn så är det väldigt lätt avhjälpt med en liten badtermometer i vagnen eller en barnvakt med inbyggd termometer.Fruktansvärt för en liten bebis att ligga och koka i vagnen och inte kunna göra mer än i bästa fall skrika och föräldern inte förstår vad som händer.

• Maria222

Ja, jag har reflekterat över samma sak.
    Ofta såg jag bebisar som hade både tjock overall och åkpåse inne i köpcentrum förra vintern.

Mamma till Kevin född 0706.
  • tebax
    Maria222 skrev 2009-10-14 18:18:00 följande:
    Ja, jag har reflekterat över samma sak. Ofta såg jag bebisar som hade både tjock overall och åkpåse inne i köpcentrum förra vintern.
    Ja det har man ju sett, springer runt i affärerna på ett köpcentrum utan att ens klä av barnen. Usch
Svar på tråden stackars bebis :(