• Anonym (undrar)

Får man skriva högskoleprovet fastän man är sjukskriven?

Vad finns det för regler för vad man får/inte får göra när man är sjukskriven för psykiska problem? Får man skriva högskoleprovet?

• Svar på tråden Får man skriva högskoleprovet fastän man är sjukskriven?
  • Anonym

VEM skulle kunna hindra dig?

Om du känner att du orkar så ska du väl skriva det =)

• Anonym (undrar)

Jag föreställer mig att försäkringskassan jagar sjukskrivna med blåslampa.. Vilket isåfall skulle innebära att de kanske kan säga: "Om du orkade skriva högskoleprovet, så orkar du väl jobba"?

Eller? Är jag för paranoid?

• Anonym

Vet en som är sjukskriven (sedan många år) för psykiska problem och hon får t o m prova att jobba under en period utan att förlora sin peng från försäkringskassan. När man har psykiska problem så är det ju jättebra ju mer "normala" saker man klarar av att göra. Man ska också testa sina gränser, sedan kan det ju visa sig att man inte klarade av att t ex ta ett jobb men då har man i a f försökt. När sjukdomen är psykisk så får inte försäkringskassan bidra till att man mår ännu sämre och känner sig ännu mer passiv.

Ring och prata med nån på försäkringskassan om du är osäker.

• Anonym

Fk har väl ingen koll på vad du tar dig för en dag, om du skulle sitta och fika med en vän hela dagen eller göra högskoleprovet?
    Ta och gör provet med gott samvete, trots allt är det din framtid som kan avgöras.

• Anonym (undrar)

Okej. Vad skönt.. Det vore ju bra att kunna göra det..

Svar på tråden Får man skriva högskoleprovet fastän man är sjukskriven?