• Anonym (suckar...)

Ska man behöva påminna någon 100 gånger????? När ger man upp?

Min sambos mamma fyller år snart.
    Och min sambo hittade en jättebra present till henne.
    Men den måste beställas över nätet.

Detta hittade han för en månad sedan. Så det har funnits massor med tid.

Kruxet är att han måste beställa den så att vi hinner få hem den, och sedan ska vi hinna skicka upp den till henne...
    Alltså måste den beställas i dagarana...

Jag har sagt till min sambo flera gånger, och varje gång säger han "jaa, just det ja... jag ska ta det sedan".
    Varje gång, han kan inte göra det när jag säger till utan alltid skjuta på det...

Så är det med allt, och jag är förbannat trött på att alltid behöva vara den som ser till att allt flyter...

Så nu funderar jag på att inte påminna honom igen, tycker att jag har gjort det 100 gånger och det ska räcka...

Men det är ju synd om hans mamma som inte får någon födelsedagspresent.
    Och jag vet att min sambo skulle känna sig jävligt dålig om han inte gav henne något...
    (Visst kan vi skicka något annat, det var bara att denna grejer är så klockren henne, och om vi ska skicka något annat så måste han ju komma på något annat)

Skulle ni påminna eran sambo än en gång, eller ska jag bara skita i det nu???
    I och för sig, påminner jag honom igen, så blir det säkert ändå samma visa," jag gör det snart, sedan, påminn mig igen"... osv...

• Svar på tråden Ska man behöva påminna någon 100 gånger????? När ger man upp?
  • fetsnygg

skit i det.. det är hans mamma

• Fiyali

Beställ den du istället, sen när det väl är dags och han kommer på att han glömt det, så kan han få älta i det lite grann, men din svärmor slipper bli lidande!

• Anonym (suckar...)
    Fiyali skrev 2009-10-14 18:09:09 följande:
    Beställ den du istället, sen när det väl är dags och han kommer på att han glömt det, så kan han få älta i det lite grann, men din svärmor slipper bli lidande!
    Det är så det alltid går till... :(
  • Mamsis

Beställd en i hemlighet, skicka den i hemlighet och när han kommer på att han glömt av det så låt honom lida innan du talar om att du gjorde det denna gång, men att det är absolut sista gången du 'räddar' honom.

Alternativt tala om det en gång till, säg att detta är SISTA gången du påminner om det och gör han det inte nu genast så får han stå sitt kast om han glömmer igen.
    Det är HANS mamma, inte din.

• Fiyali

Anonym (suckar...) skrev 2009-10-14 18:10:52 följande:

Ajdå! Men skit i det då! Så får ju din svärmor få en försenad present istället!
  • fetsnygg

Anonym (suckar...) skrev 2009-10-14 18:10:52 följande:

ja men skit i det då.. han kommer ändå aldrig lära sig att fixa saker så länge du styr upp dom och tjatar på han.. är det viktigt nog så minns han väl
  • fetsnygg

DU är ju inte hans mamma menar jag.. han får väl ta lite ansvar själv

• Anonym

Av just den anledningen som du beskriver så fixar jag ALDRIG presenter till min mans släkt. Jag fixar till min och han "fixar" till sin. Om något blir fel är det HAN som får skämmas.
    Av samma anledning ser jag till att huset är städat om MIN familj kommer på besök (om jag vill ha det så) men maken får ansvara för hur det ser ut om HANS familj kommer.
    Jag är inte hans morsa!

• FH Mamma

Mitt ex kan nästan glömma sig själv.
    Jag skulle skriva en lapp lägga den vid datorn visa karl lappen och sen ser om det händer något.

Om du vill kan du ju själv skicka ett grattiskort till henne.

• Anonym (likadan gubbe)

Glöm det. Låt honom fixa det själv och säg inte ett ljud om det någonsin mer.
    Om han kommer på att han glömt det så säger du bara att du trodde att han fixat det för längesen. Och sen rycker du på axlarna och låter honom reda upp det bäst han kan.
    Och sen gör du likadant med allt som det går att göra så med så ska vi se om han inte får lite fart på sig.

Svar på tråden Ska man behöva påminna någon 100 gånger????? När ger man upp?