• gravid84

Tips på hur man får hickan att gå över?

Vi har en 11 dagars underbar kille hemma hos oss nu!
    Han hickar, flera gånger dagligen, kraftig, tät hicka som ibland verkar bekymra honom. Någon som har tips på hur man får hickan att gå över?

• Svar på tråden Tips på hur man får hickan att gå över?
  • Strumpan08

Min tjej hade mycket hicka, till oss sa de att ibland kunde det hjälpa att ge nappen eller amma henne. Svärmor menade på att hon hickade för att hon frös och att vi skulle klä på henne mer (trodde inte jag på... men du kan ju pröva).

• Catharina 80

Amma funkar för min son när han har hicka!

• Spinnelin

Tyckte också vår bebis hickade väldigt mycket i början, provade att rapa henne, amma, klappa lite på ryggen men inget hjälpte. Sen var vi på bvc och i väntrummet satt alla bebisarna och hickade. Så vi tänkte att det är nog normalt... Nu är hon 3, 5 mån och hickar bara litegrann ibland.

• kaksmulan

Faktum är att det är bra med hicka för så små barn. De övar upp andningsmusklerna när de hickar.

Ofta får man hicka av att fötterna är kalla...

Enligt ackupressur så ska man massera på insidan av stortån på den som hickar. Då ska hickan försvinna. Det fungerar på mig i alla fall men det  kanske är mest en tillfällighet...

Felixens♥, Ellendellens♥ och Krumelurernas♥ stolta mamma!
  • mypreciousbaby

på min dotter funkar det om man ger henne lite mat, hon behöver bara äta tills du hör att hickan är bort, ca 1-2 min. och vatten funkar det med vet jag, men min gillar inte vatten så mycket. så mat funkar verkligen. testa :)

Svar på tråden Tips på hur man får hickan att gå över?