• Pajsarn

Nån som använder torrschampo?

Mitt hår "vänjer" sig snabbt vid att jag tvättar det VARJE dag....Redan på andra dagen blir det småflottigt och jag har så svårt för det så det blir en ond cirkel. Har hört talas om torrschampo, skulle vilja höra andras erfarenheter och tar gärna emot tips på märken.

• Svar på tråden Nån som använder torrschampo?
  • BlommyNess12

PROFFS Torrschampo är bäst enligt många, och även enligt mig, de är bättre än de dyrare märkena.

Jag älskar torrshampo, det känns helt rent! Negativt är att om du sprayar för mycket kan det se ut som du har mjäll. Man måste såklart tvätta håret ändå om man vill ha det rent, torrshampo gör bara så det känns och ser rent ut under 24 timmar ungefär

• Pajsarn

Okej, tack för det snabba svaret. Man sprayar alltså?! Proffs finns på vanliga butiker va, typ H&M?

• Kajsan

Oh ja! Det gör att jag inte längre behöver tvätta håret varje dag och mitt hår har blivit mycket bättre av det.
    Dessutom ger det ju volym.
    Jag använder Björn Axén Styling Powder.

Jo just det!
  • BlommyNess12
    Pajsarn skrev 2009-10-14 18:41:02 följande:
    Okej, tack för det snabba svaret. Man sprayar alltså?! Proffs finns på vanliga butiker va, typ H&M?
    Nja, på Åhlens köper man det, tror inte det finns på hm.

Ja man sprayar, det är som vanligt hårspray, fast lite högre tryck när man sprayar!
  • Pajsarn
    Kajsan skrev 2009-10-14 18:41:33 följande:
    Oh ja! Det gör att jag inte längre behöver tvätta håret varje dag och mitt hår har blivit mycket bättre av det.Dessutom ger det ju volym.Jag använder Björn Axén Styling Powder.
    Är det oxå en spray? Vart finns det att köpa?
  • susannemalmö

Toni and guy är också bra.

Vad kostar proffs, är det drygt och vad mer har ni provat som ni kan jämställa det med?
    Om jag får fråga fast det inte är min tråd vill säga.

• Pajsarn
    susannemalmö skrev 2009-10-14 18:51:27 följande:
    Toni and guy är också bra.Vad kostar proffs, är det drygt och vad mer har ni provat som ni kan jämställa det med?Om jag får fråga fast det inte är min tråd vill säga.
    Klart du får fråga!!! Jag är oxå intresserad av att veta. Vart köper du ditt och vad kostar det?
  • BlommyNess12

Proffs kostar väl ca 150 kr för en 200 ml tror jag det var. Jag tycker det är bra, jag har blivit tipsad om det i blondinbellas blogg och hon tycker det är bättre än alla dyrare märken, det var därför jag provade det, och nu är jag ju såklart fast vid det.

• LindaLampa

Jag har läst (i ett test) att "Lee stafford - schampoo for oily roots" ska vara bra. Finns på Kicks för 89 kronor

• susannemalmö

På kicks eller Åhlens, kostar runt 130 tror jag. Jag tycker att det och Björn Axen är rätt likvärdiga och de kostar ungefär samma. Dock skulle det inte vara fel med något som är lika bra men billigare, så är det ju alltid.

Vilken hårfärg har du förresten? Pulvret är ju vitt så get gäller att inte spruta på det översta lagret och att sen borsta ur ordentligt om man är lite mörkare.
    Det finns även färgat torrschampo hos bumble and bumble, fast det är riktigt dyrt.

• susannemalmö

Ok, jag vet inte hur mycket det är i de jag brukar köpa, har dessutom glömt burken hos en kompis så jag kan inte kolla heller. Räcker det länge? Och är det ett väldigt finfördelat pulver som inte syns för mycket?

BlommyNess12 skrev 2009-10-14 18:58:10 följande:
    Proffs kostar väl ca 150 kr för en 200 ml tror jag det var. Jag tycker det är bra, jag har blivit tipsad om det i blondinbellas blogg och hon tycker det är bättre än alla dyrare märken, det var därför jag provade det, och nu är jag ju såklart fast vid det.
  • Hayati

Kan man ersätta hårspray med torrschampo eller har jag missuppfattat?

• BlommyNess12
    susannemalmö skrev 2009-10-14 19:03:34 följande:
    Ok, jag vet inte hur mycket det är i de jag brukar köpa, har dessutom glömt burken hos en kompis så jag kan inte kolla heller. Räcker det länge? Och är det ett väldigt finfördelat pulver som inte syns för mycket?
    Det räcker ganska länge tycker jag, jag har haft min flaska i typ 4 månader.
    Jag tycker inte pulvret syns mycket alls, om man inte sprayar alldeles förmycket så det inte går att borsta ur.
  • Kajsan
    BlommyNess12 skrev 2009-10-14 18:58:10 följande:
    Jag gillar inte Proffs, tycker det blir mycket mjöligare än Björn Axens.
    Jo just det!
  • BlommyNess12
    Hayati skrev 2009-10-14 19:04:43 följande:
    Kan man ersätta hårspray med torrschampo eller har jag missuppfattat?
    Nej, det kan man inte. Hårspray håller ju frisyren, torrshampo gör så håret känns och ser rent ut
  • Pajsarn
    susannemalmö skrev 2009-10-14 19:01:45 följande:
    På kicks eller Åhlens, kostar runt 130 tror jag. Jag tycker att det och Björn Axen är rätt likvärdiga och de kostar ungefär samma. Dock skulle det inte vara fel med något som är lika bra men billigare, så är det ju alltid.Vilken hårfärg har du förresten? Pulvret är ju vitt så get gäller att inte spruta på det översta lagret och att sen borsta ur ordentligt om man är lite mörkare.Det finns även färgat torrschampo hos bumble and bumble, fast det är riktigt dyrt.
    Jaha.....jag är ju typ guld- ljusbrun, det kanske blir knäppt med ett vitt pulver??! Några andra mörkhåriga som testat????
  • susannemalmö

Nä, det funkar ändå. Jag är brunett, jag menade bara att du då måste vara extra noga med att borsta ur resterna och inte spraya på översta lagret.

Pajsarn skrev 2009-10-14 19:26:00 följande:
    Jaha.....jag är ju typ guld- ljusbrun, det kanske blir knäppt med ett vitt pulver??! Några andra mörkhåriga som testat????
  • sofieann

Jag använder Lee Staffords, sååå bra! Man behöver inte spraya mycket alls så en flaska räcker ganska länge.
    Har använt den både när jag varit mörkbrun i håret och nu när jag är ljusbrun/guldblond, pulvret syns inte alls om man inte sprayar för långt upp eller fram mot ansiktet.

Svar på tråden Nån som använder torrschampo?