• Amorella

När kan man ge riskakor?

Vanliga smörgåsrån kan man ju ge babyn tidigt att suga på och pyssla med vid matbordet. Det blir ju bara slemmigt klägg av det... Men hur är det med riskakor (osaltade så klart)? Kan man ge det redan när babyn är ett halvår eller är det risk att det blir småbitar av dem som babyn kan sätta i halsen?

• Svar på tråden När kan man ge riskakor?
  • Wikan

Vet inte hur det är med riskakor men testa sockerfria digestivkex. Min dotter är snart 7 mån och gillar dem skarpt!

• Primrose

Jag gav min dotter det vid fem månader ungefär. Hon sög och slabbade så på dem att det bara blev en blöt sörja som inte var farligare än rånen! Hon var inte utrustad med tänder i den åldern, ska väl tilläggas.

• Jillsan7003

Jag började med riskakor när han var runt åtta månader. Tog de osaltade. Semper hade små riskakor men jag kan inte hitta dom längre. Fast nu är han så stor så han slafsar i sig dom stora på nån minut!

• Mam2

Börjde med dessa kladdiga smörgåsrån, sedan övergick jag till Bragokex och riskakor hon var ca 9 månader då.

• Amorella

Tack tack! Jag testade med en riskaka nu ikväll, men rånen är nog ännu snäppet bättre. Bl.a. går de inte sönder i tusen bitar när de slängs i golvet... :-=
    Ska nog ändå testa att variera i fortsättningen. Vår dotter har ju tänder (två) men hon verkar inte gnaga utan bara suga.

Svar på tråden När kan man ge riskakor?