• Anonym (Kaffedraken)

    Ett äkta spökhus

    Någon som har besökt ett spökslott, herrgård eller liknande? Skulle jättegärna vilja övernatta på något omtalat och seriöst spökhus.

    Ni som gjort detta - vad hände? upplevde ni något speciellt eller var det "bluff"?

  • Svar på tråden Ett äkta spökhus
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag har aldrig besökt ett "spökhus" men jag tittar väldigt mycket på det okända, och jag vet att dem besökte ett hotell lite utanför stockholm som jag tror heter Stenkullen, om jag inte minns helt fel :D

  • Anonym (Kaffedraken)

    Prästgården i Borgvattnet i Jämtland påstås ju vara väldigt hemsökt. Dessutom en turistattraktion där du kan sova över. En del säger att de har fått åka därifrån mitt i natten för det är så läskigt och en del säger att det var jättefånigt. Du kan ju ta en titt om du inte redan kände till det...

    www.borgvattnet.eu/

  • Anonym (Kaffedraken)

    Det är ju massor med folk som klagar över hemsökta hus här i forumet - ta kontakt bara

  • Anonym (Kaffedraken)
    avelina92 skrev 2010-10-29 13:48:35 följande:

    Besök Ljusaryd i blekinge. Är dock bara NEGATIV energi.... Kolla gärna in bilderna vi tog där och spökena som fastnade, 110% ÄKTA. Vill inte ha nån kommentar om att det är fejkat!

    magnussonhannaemeelia.blogg.se/category/overn... 
    Bara till att scrolla ner så hittar ni.


    Vilka spöken menar du?
    Ridicule is the only weapon which can be used against unintelligible propositions -Jefferson
  • Anonym (Kaffedraken)

    har sovit i spökprästgården i Borvattnet och jag rek det varmt. det går att be någon komma och berätta om historierna runt huset och andra ockulta saker och killen som kom var riktigt duktig och kunnig.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Har bott i en konstig lgh där det hände massor med otäcka, oförklarliga saker. Min dotter (då 4 år) gick runt i cirklar och morrade, tavlor snurrade, man hörde hasande ljud på nätterna och en natt vaknade jag av att det bultade på min sovrumsdörr. Min iller vägrade gå in i min dotters rum och fräste, revs och bets om man försökte bära honom över trösklen.

    2 år efter vi flyttat ut, så berättade en äldre herre att en person hade hängt sig i garderoben i min dotters rum på 6-talet . Dennes son berättade också att en man hade hoppat från balkongen på 80-talet.

    Jag vet inte vadjag ska tro, men faktumär att ingen av mina vänner ville sova över och jag kunde inte komma därifrån fort nog. Min dotters morrande och cirkulerande slutade veckan vi flyttade.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag rekomenderar också Borgvattnet där jag bodde en natt helt ensam med en vän. Det är bland det värsta jag någonsin vart med om. Och då är jag ändå rätt skeptisk till det ockulta.

Svar på tråden Ett äkta spökhus