• Pärla

IVF tjejer! Vad hade ni för symtomer under ruvningstiden?

Hej alla gravida tjejer!

Jag vill gärna ha lite hjälp av er ni som plussat på IVF ruvningstiden.

Vad hade ni för symtomer när ni ruvade, och när började dom?
    Skulle vara skön och bara veta lite ungerfär hur det ligger till när man plussar och
    vad man känner själv för symtomer.

Jag är själv på min tredje och sista IVF försök med två embryon, och är på RD 8 idag. Testdag är den 22/10.

Jag kan berätta lite hur jag känner mig nu under ruvningstiden.

RD 3 kände jag plötsligt ett hugg och stickning på min vänstra nedre del, det var typ en värk som varade i nån timme, sen avtog den.

RD 4-5 började jag känna mensvärk, och så tidig tror jag inte att jag kände dom andra gångerna.

RD 5 Började jag även känna lite mer av brösten, att jag börjar bli känslig, matsugen..osv..precis dom vaggis symtomerna..

Vad tror ni?

Skulle ni vilja skriva lite av eran symtomer..Jag ska testa mig om en vecka, och jag är jätte nervös!!

Tacksam för svar, och grattis till eran graviditet!

• Svar på tråden IVF tjejer! Vad hade ni för symtomer under ruvningstiden?
  • Pimpinellan

Svullnaden från ÄP gick aldrig ner,jag var kissnödig i kubik och runt BIM kom molvärken. Hungerna och yrseln om jag inte åt kom också runt BIM. Brösten blev större,men jag minns inte exakt när. När jag ruvade och inte var gravid hade jag noll symtom.

• ullis oh

Mina äggstockar har jag haft molvärk nästan sedan FET. Ömma bröst hela tiden, allra värst en vecka efter FET. Då kunde jag inte ens krama folk utan att det gjorde ordentligt ont. Trött på RD 10-12. Lycka till! Jag fick plus på 5e försöket, denna gången ett FET med två 6 dagar eskimoer! Vårt andra FET försök

• Bel

Jag hade egentligen inte så mycket symptom, utan kände mig nästan likadan 2:a IVF:et (då det lyckades) som det 1:a.
    Men en sak som var lustig var att först var jag genomförkyld när jag genomförde ET, sen blev jag bättre, men in i halva ruvningen så blev jag jätteförkyld igen! Jag är helt övertygad om att det var en reaktion på att jag var gravid.

Sen så dök heller inte mensen upp på RD 12 som den gjorde 1:a gången.
    Dessa 2 saker gjorde att jag vågade hoppas på en graviditet.
    Illamående och andra konstiga saker kom inte förrän en bit in i graviditeten.

Lycka till!

• silvija

Jag kände likadant som du och är nu i vecka 9 vid första IFV försök
    Lika till !

• Pärla

Tack tjejer, för era svar!! Vad ni är snälla

Och tack för tummarna

Nån mer?

• M Pax

Jag kände också ett hugg på RD 3 eller 4. Sen kände jag inte så mkt mer, tappade hoppet efter en vecka ung. Testade sen minus på RD 9 (mest för att vara säker på att alla hormonsprutor hade gått ur kroppen) sen testade jag svagt plus dagen efter och sen starkare och starkare i en vecka. Trodde inte det var sant!
    Nu har jag BF om en vecka!
    Lycka till, jag håller alla tummar för att det ska gå vägen för dig denna gång!

• Pärla

M Pax: Tack vännen..Vilken vändning

Så skönt för dig,och lycka till i framöver.

• Pärla

Är på min RD 12, är det ett bra tecken att jag inte har fått flytning? Förra misslyckade gångerna fick jag flytningar några dagar innan TD, precis som när min mens kommer alltså.
    Svullna ömma bröst fortsätter också, och det gjorde det inte förut, dom avtog på RD 9-10..Bra tecken?

• ullis oh

Låter positivt! Mina bröst fortsätter att ömma denna gången och nu är jag vecka 6!

Svar på tråden IVF tjejer! Vad hade ni för symtomer under ruvningstiden?