• Tindrisliten

Får hantverkare borra innan klockan 8.00?

Jag blir så trött på dessa hantverkare som börjar med sitt borrande innan klockan åtta varje morgon. Elementen i vår fastighet håller på att bytas ut, vilket medför en massa borrande tidiga mornar. Det är ingen liten borr det handlar om utan hela huset skakar. Man behöver nästan kåpor för att inte utsätta sig för en tinnitusrisk.

Har tänkt att jag ska ringa och klaga, men vill ha lite kött på benen först:) Har de verkligen rätt att borra så här tidigt? Någon som vet vad som gäller? Tack på förhand!

• Svar på tråden Får hantverkare borra innan klockan 8.00?
  • puss

de har rätt att borra.

det är tammefan roligt nästan jämt
  • Weezy

TYvärr har de rätt att borra redan från klockan 7 på morgonen men de flesta väntar tills efter 8.
    Dock så måste de varna, lägga brev i bredlådan dagen innan så att man kan planera tex om man jobbar natt el dylikt. ... kan bara önska att de jobbar snabbt för er del!..

• LaTjej

De börjar kl 7 och då får de börja borra .

• zanna80

Som de andra skriver, de har rätt från kl 07, de kommer överrens med de som beställt jobbet om hur de ska arbeta, men från 07 har de rätt att sätta igång.
    Här i huset görs stambyte just nu och det är fullt liv mellan 07-16 varje vardag - bara att bita ihop, blir ju till mitt bättre i slutändan.

• Tindrisliten
    Weezy skrev 2009-10-15 07:50:11 följande:
    TYvärr har de rätt att borra redan från klockan 7 på morgonen men de flesta väntar tills efter 8. Dock så måste de varna, lägga brev i bredlådan dagen innan så att man kan planera tex om man jobbar natt el dylikt. ... kan bara önska att de jobbar snabbt för er del!..
    ok men då har jag ju ingen rätt att klaga då! Det är bara att stoppa huvudet under kudden då:) Hoppas att dessa veckor går snabbt!! Tack för infon!
  • Stårschan

Jag har även sett avtal där borrning är tillåten mellan 06.30 och 20.00.

Utan tvivel är man inte klok - Tage Danielsson
Svar på tråden Får hantverkare borra innan klockan 8.00?